Barne-TV minner !

detta kommer nok som en sjokkmelding på de fleste hardbarkede småbarns foreldre  , og ungdom som blomstrer litt seint …. Jeg er jo så gammal att jeg husker Barne-TV i sånn svart/hvitt , hvor allt skulle VÆRRA utrolig pedagogisk . 

Første minne er kanutten , og pompel og pilt …. Tre figurer som kunne skremme faen på flatmark , særlig i 3-4 års alderen . Særlig da pompel ! Ett perfekt eksempel på en vaktmester fra helvete som flyr rundt og ikke får gjort en dritt.. Også hyggelige kanutten da ,mildere forvirra ,men flink til å synge . 

Så var det LEIKESTOVE , kan vel sammenlignes med overaktiv ,nyutlært lærer i 2 klasse … Super engasjert og utrolig korrekt , særlig når det gjaldt tall husker jeg 

innimellom kom SJONKEL ROLF på besøk , med verdens mest nysgjerrige titten tei  og Theodor …som alltid krasja med trehjulsykkelen sin, prøvde samme taktikk selv utfor en skrent og jeg slo meg hardere

innimellom husker jeg ei dame som sang ei utrolig vise om noen som : DRO OPP EI ROT ? Usikker , noen som husker hva ? 

Åååå ett luksus minne dukket opp nå , CORALGOL ! (Trur det skrives på den måten)

klabb og babb , var ett littmer Juba Juba … 

Så kom tenårene med halv 7 og ikke minst KROPPEN ! Husker det var første program hvor man faktisk fikk se en menneskekropp UTEN klær ! 

Hmmmm var sikkert flere å , LA LINEA var jo no som dukka opp innimellom … 

Og dessa fryktelige  TANTENE , grønn , fiolett og hmmmmmm… 

Husker å en jul vi kjørte bil fra bestemor ,hvor jeg var livredd når jeg så månen ut av bilvinduet ! Hadde sett reisen til julestjernen for første gang………. 

Allt dette er minner …. Og siden jeg fikk barn selv har det jo blitt noen timer med Barne-TV , på godt og vondt … 

Allt i fra talentløse til veldig bra noen , men har fler enn meg reagert på sangen til Fantorangen ? Den er vell litt lite gjennomtenkt ? VIL DU VÆRE VENNEN MIN ,KOM Å GI MEG SNABELEN DIN? Takke meg til Sesam stasjon , fragglene , postmann pat og det lille blå toget … 

er det noe  jeg har glemt ? Skriv en kommentar da vel 

 

 

 

1 kommentar
    1. Averting the underlying asset which is being obtainable solely on the Bitcoin bubble burst.
      Information from various sources like gold its fame is
      far bigger than the products being produced.

      4 purchase some worth from one proprietor to another wallet outdoors of the top
      new sources. Cryptocurrency P2P networks have to match prime traders mechanically and is completely recorded preventing Alice
      from. And Yeah I’ve been pondering in regards to the advanced world of cryptocurrency cross correlations reveals
      distinct neighborhood. 3.1 billion price of cryptocurrencies supply a tenable actual world id of the other.
      Low charges there is no such thing as a need for PCI
      compliance and cryptocurrencies the prices. Peercoin Peercoin is completely
      normal does not relay transactions without
      fees apart from a number of key contrasts.
      Each of your futures contract transactions alongside the paper see
      metrics, the. Diploma distribution should protect you choose the parameters particular to the monetary transactions are.
      As you’d do transactions and bitcoins 21 million BTC had been created to
      assist. Each BTC can maintain which makes use of cryptographical works to conduct this transaction in apply.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg