Jeg tror ikke på deg

du forteller meg at du vil gi meg den fremtid jeg trodde at du sto for når jeg ble kjent med deg ,der du sto og møtte meg i ett svakt øyeblikk.

du fikk meg til å føle meg forstått og du ga meg gnisten til å tro på framtida igjen , mine drømmer skulle du være med på å realisere 

min framtid , mine barns framtid – min familie sitt liv ble lagt i dine hender .

Du ga meg en tro på en visjon , en trygghet og du utstrålte ærlighet og personlig varme , jeg følte virkelig at du av alle de jeg kunne velge mellom , var det eneste rette . 

Min vilje var det jeg la i dine hender , livet sto foran oss med ett stort lysende håp .

Vi skulle bygge huset vi alle bor i sammen , Du og dine venner skulle slåes sammen med mine . 

Sammen skulle vi bli så sterke , hele verden skulle få merke at vi var det beste team 

Jeg ga deg min rett til å bestemme , sto bak deg og støttet din kamp som jeg trodde var felles med min . 

Nå sitter jeg her , aleine – med familien min , Ser skyggen din , men kjenner ikke igjen hva du sier og mener . 

Det du lovte meg og mine er bare som ett fjernt minne , verden ble ikke slik du sa … det du lovte ble bare tomme ord slengt over ett bord . 

Det du gjorde mot oss satte spor , tilliten til å tro er allt annet enn god . 

KJÆRE POLITIKER , vokt deg for å bruke store ord og lovnader , ikke knus flere drømmer på veien mot din egen karriere framtid . 

Husk ved neste korsvei så står vi der atter igjen , ett folk med håp og forventninger – som ikke er klar til å  bli lurt igjen 

 

Hilsen tankefull 5 barnspappa som lurer på hvem han skal ha tillit til ved neste valg 

5 kommentarer
    1. Veldig bra innlegg!
      Har hatt dagens fres over temaet politikere i dag jeg også. Men kanskje ikke i så snille ordlag som deg. 😉
      Håper du har en flott helg! 🙂

    2. Først og fremst kan man sile bort de som IKKE kan/vil samarbeide med andre partier. Da tenker de ikke på landet og innbyggerne. Her lærer man barna å samarbeide og arbeide i grupper helt fra barnehagen, og så har vi den slags politikere? Jeg gremmes!
      Jeg har begynt å lage en liste i hodet. Eliminasjonsmetoden på en måte 🙂 Ender jeg opp med ingen til valget, stemmer jeg blankt. Men jeg håper jo noen står igjen….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg