Det er ikke mer penger igjen !

Du får ikke mer av lommeboka mi – fordi den er faktisk tom …

kjære folkevalgte – kjære politiker , du ber meg om penger

«kommunen,fylke og staten» har ikke nok penger så folk må være med på spleiselaget !

jeg betaler eiendomsskatt,inntektsskatt,sukkeravgift,tobakksavgift,tv-lisens,drivstoffavgift,skolepenger,barnehage,tannlege 

og vettu hva ? Jeg trenger mat i kjøleskapet,klær til barna mine – betale strømregningen dere har sørga for at kun øker , jeg må betale dere for søpla dere henter en gang iblandt , og JA jeg har faktisk lån å betale fordi vi trenger tak over hodet , jeg har en bil slik at jeg kan jobbe .

SKJØNNER DERE AT DET ER TOMT ! Eller kan jeg gjøre som dere å si : 

kjære kommune : jeg har ikke penger til strøm denne vinter , vil dere spleise med meg ? 

Eller – barna mine trenger klær til barnehagen , vil dere være med å kjøpe til meg ? 

VET DERE HVA DERE SVARER NÅR MANNEN I GATA BER OM STØTTE ? Jo , ganske jævli enkelt svar får vi da – SELG BILEN , du trenger den ikke , HVA SPISER DERE TIL MIDDAG ? Der kan dere spare , det må man tenke : sier DERE TIL OSS . 

Kjære politiker ! SE DEG SELV I SPEILET , se hva dere bruker våre penger på FØR dere ber oss om mer – du skjønner det at DU har allerede tatt over 70 prosent av vår lønn – før vi skal begynne å planlegge hva vi HAR IGJEN Å LEVE FOR ..

 

 

nok er JÆVLI NOK ! 

Hilsen snart fortvila 5 barnsfar 

 

5 kommentarer
    1. Enig med deg Svein..pungen er vrengt nå og kortet er tomt…tror vi må starte med kuer og sauer og høner jeg…da er vi selvforsynt med kjøtt og sette poteter og grønnsaker.

    2. Norge var ett land folk flyttet til, nå er det enda en gang blitt til et land folk flytter fra. Den unge generasjonen vil bo i andre land ikke i Norge. Det blir også en landskrise med en helt ødelagt økonomi når eldrebølgen på ekte treffer oss hardt.

    3. Man betaler også elavgift, opprinnelsesavgift, nettleie, nettleieavtale også. Lista er lang med bare avgifter når man går igjennom.

    4. Folk kan takke seg sjøl at det plopper opp bomstasjoner i hytt og pine, når de stemmer på parti som ønsker bom for å finansiere veg! Det finnes kun ett parti som ikke ønsker bomfinansiering av veg, FrP. Resten har programfestet veifinansiering med bompengeavgift. Så stemmer man på et parti som ønsker bompenger, så får man bompenger!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg