hvor mye skal man gi av seg selv?

det er ikke mange menn på min alder som skriver blogg , født i forrige årtusen – 5 barn og burde absolutt ikke ha tid til å drive med dette . 

Jeg synes det er viktig å mene noe og ikke minst vise hva man mener. Alt for mange går rundt å tenker , drømmer , håper.

Gjennom jobben møter jeg utrolig mange mennesker , unge som eldre , mennesker fra hele verden , mennesker som har opplevd alt mulig i livet og mennesker som absolutt ikke har funnet ut hva de vil med livet sitt. 

Det gjør noe med meg som person – jeg lærer noe nytt hver dag og får stadig innsikt i hva folk gleder seg eller irriterer seg over

Det de har felles er at alle har en drøm om å lykkes i fremtiden , sikkerhet -forutsigbarhet-trygghet. 

Jeg kjenner på det samme , har jo 5 barn som jeg kun vil at skal ha det best mulig , jeg vil at de skal så langt det er mulig skal få oppfylt drømmene , bruke talentene sine og at de skal føle at de er både til nytte og glede for samfunnet.

jeg diskuterte tidlig med mine eldste om hva synes dere om at “fatter´n” skulle begynne å skrive blogg . gamle gubben lissom , han derre pappaen som aldri slutter å bry seg . det var da jeg fikk ett innmari greit svar : det er jo de som bryr seg om hvordan verden er som burde skrive blogg. 

Så nå sitter jeg her da , skriver å pusler sammen noen innlegg om litt av hvert , i håp om å få frem meningene til folk flest . Foreløpig har det vært en erfaring som har gitt meg mye innblikk i hvordan folk tolker det som blir skrevet , det har lært meg å tolke hva andre skriver , og det virker som om man faktisk blir akseptert fordi man tør å stå frem. 

jeg tror det blir viktigere for hver dag som går at vi alle blir flinkere til å si vår mening i det offentlige , media og politikk har blitt 2 så sterke samarbeidspartnere at det er på full tid at den vanlige mann i gata bruker samme kanaler for å nå frem på lik linje som det de gjør. der har vi som er litt over middagshøyden mye å lære av de som bruker nettet mer offensivt – aldersgruppa 14-30 år som virkelig mestrer kommunikasjon på en annen måte enn vi som vokste opp med telefonkiosker og brev .

håper dette svarer på noe av det jeg har fått spørsmål om , hvem jeg er lissom. kanskje ikke så spennende som mange sku håpe men man vet aldri.

JEG KAN LOVE DERE HVERTFALL EN TING – velger dere å støtte og følge bloggen min : så vil jeg si klart ifra FØR jeg dukker opp i BORAT tanga;)

 

hilsen 5 barnsfar med meninger 

 

#blogg #toppblogg #toppliste #foreldre #barn #familie #mann #pappa #far #lærer #norge #foto #free #gratis 

5 kommentarer
    1. Stå på, viktig og kunne si/skrive det man mener. Forsket kraftig inne på Facebook. Likerfrihet står i fare. Lenge leve de som tør bruke sin ytringsfrihet.

    2. Tenkt mye på akkurat den biten, tror folk ble skremt av “autoriteter” i tidlig alder. For folk flest, godtar veldig mye. Er det snakk om bompenger(blir dyrere for de fleste) da kommer engasjementet virkelig frem merkelig nok. Spent på når de som reagerer på bompenger, forstår omfanget rundt den smart måleren som er kommet for og bli. Ikke minst, rentehopp. Stå på Svein, heier på deg. Tar av meg hatten for antall treff. Et liv, ein røyst. Syntes du lever bra jeg 🙂

    3. Syns du er vanvittig tøff som tørr å skrive alt du mener! Fortsett sånn 🙂 Dessverre er det ikke alle som tørr å si meningene sine her i verden, og enkelte ganger blir man også sett ned på om man virkelig gjør det.
      Men 5 barn?! Hvordan rekker du alt? 🙂 Du er ikke aleine med de, vil jeg tro? Stå på 5 barnspappa!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg