nå er det F… nok (eventyrlig respons)

-att det å gå imot media og FOR norske tradisjoner skulle gi så mye oppmerksomhet er utrolig flott ! Kanskje det da ikke blir så interessant å slenge ut såkalte “nyheter” om gruppering så kjapt og i så fete typer i fremtiden . 

Helt greit att julenissen er tysk og julestasen er fra Italia eller der omkring , eller at cola er amerikansk ,grisen har 4 bein eller att forfatteren av dette innlegget er dårlig på å bruke komma og punktum feil.

med innlegget mitt “nå er det faen meg nok!” Klarte jeg jaggu å få kaffen til å komme i retur hos noen, noen fikk støtte i sitt syn ,noen misforsto totalt -men jeg klarte F… å få engasjert borti 300 000 sjeler til å vise sin mening ! Det er vanvittig mange flere enn antall velgere feks VENSTRE har for tiden . Dette viser bare att hvis man tør å ytre sine meninger så samles folk ,både følgere og motstandere vanvittig fort . 

Min utfordring blir da : kan vi bli enige om att det å fjerne ett lands grunnverdier for å tekkes andres tro,att det er med på å undergrave det landet sin tro på seg selv (vet setningen ble vanskelig ,les gjerne en ekstra gang) 

hvis da ett land ,feks da Norge -mister sin identitet ,blir da Norge ett trygt sted å komme til? Eller kan vi risikere at Norge blir “rotløst”.

ett eksempel fra min hverdag : en muslimsk mann jeg kjenner godt kommer bort til meg å spør : jeg har så lyst til å lære barna mine om norsk historie ,særlig vikingene ! Hvor kan jeg finne noe om det ? Hans barn har gått og går i norsk skole ,men etterspør mer viten om norsk historie ? Da blir jeg lett forundret , særlig med tanke på omeråder vi bor i hvor aktiviteten til vikingene var rimelig høy… hvorfor har ikke barna lært noe om det ? 

Jeg tror vi er i ferd med å bli identitetsløse som nordmenn, vi blir utad presentert som en uuttømmelig lommebok ,med ett bokstavelig hav av ressurser . Vi er alle født med sølvskje i munnen og vasser i overflod . Hva gjør Norge for å endre den type oppfatninger av oss selv ? Jo ,vi modererer bort den delen av historien som er bakgrunner til att Norge har blitt den frie nasjon den er . Vi har nesten slettet at kirken har vært viktig , vi fjerner fag som tidligere var påbudt . Og det letes med lys og lykte etter “feil” i det norske samfunnet som POLITIKERE og andre med særinteresse vil fjerne ,med det grunnlag :VI TROR ALLE IKKE ETNISK NORSKE IKKE VIL HA DET SLIK! 

Skal vi tørre å bli like flinke som våre nye medmennesker ,å beholde vår identitet eller skal vi sitte  på gjerdet å bli enda mer internasjonale ? Min mening er att det er nok plass til både buddhisme ,hinduisme ,muslimer ,kristne og hedninger på samma plass ! UTEN at politikere skal sitte å være nervøse for å bli kalt rasister når de beholder det norske flagg inntil brystet -det er tross allt lov å vise at man er gla i Norge og sine tradisjoner andre ganger enn når håndballjentene vinner eller vi fosser i fra resten av verden på ski . 

 

God jul! 

#toppblogg #rasisme #norge #politikk #jul #tradisjon #media #nisser #blogg #pappa #foreldre #juletre #mangfold #samfunn #meninger #frihet #norsk #julemat #juletre #lucia #kirke  

 

4 kommentarer
    1. Du har fått en ny følger! 🙂
      “ett eksempel fra min hverdag : en muslimsk mann jeg kjenner godt kommer bort til meg å spør : jeg har så lyst til å lære barna mine om norsk historie ,særlig vikingene ! Hvor kan jeg finne noe om det ? Hans barn har gått og går i norsk skole ,men etterspør mer viten om norsk historie ? Da blir jeg lett forundret , særlig med tanke på omeråder vi bor i hvor aktiviteten til vikingene var rimelig høy… hvorfor har ikke barna lært noe om det ? ”
      Barn lærer om vikinger på skolen men det er veldig begrenset hva de lærer om dem bortsett fra at de fantes.
      Jeg har en lignende historie fra mitt liv også. En som jobber med å levere varer på jobben er fra india eller pakistan. Han er tidligere gjeng-fyr men han er en jævelig artig type som nå har kommet inn i faste rammer med kone og barn. Han har kjøpt småbruk på landet og har i en alder av 36-ish lest sin første bok. Garmann og Worse (Alexander Kiellands første roman, utgitt i 1880). Ikke engang jeg klarte å komme meg igjennom den på videregående men han syns den var så fasinerende. 🙂
      Her om dagen var han innom kontoret mitt igjen. Han hadde med noen øl han hadde kjøpt og fortalte meg enusiastisk om at han hadde begynt å lese om vikingene og norsk historie. Han trodde vikingene var noen dustete mytiske figurer men hadde funnet ut at de var gode sjøfolk, handelsfolk og naturligvis krigere. Han hadde med noen bilder på en minnepinne han lurte på om jeg kunne hjelpe han med å printe ut. Han skulle ha dem som poster i stua. Det var vikingplakater han hadde funnet på nettet.
      Vi er på god vei til å bli identitetsløse dårer.
      Og det er ikke (utelukkende) muslimens skyld. Jeg har ivertfall aldri møtt en muslim som åpent har vært motstander av jul eller nordisk kultur og historie. Tvert i mot syns de det er facinerende. Det finnes naturligvis andre som syns at alt norsk er fælt men de er i mindretall vil jeg tro.
      Den virkelige fienden er de misforståtte kristne snillistene og HUMANISTENE i Human-etisk forbund som gjør alt de kan for å knuse enhver fri tanke og enhver norsk identitet.

    2. Klart vi skal være glad i våre tradisjoner og bevare dem. Det som trengs videre er at folk flest blir klar over at alle problemene som skapes stort sett springer ut av frykt. Slaver av tankene sine – som ikke har oppdaget det livet som finnes inni oss og samhandler med det. Det å bli fullt ut bevisst på at vi har en formløs kropp inni oss der livet springer utifra, og gjennom oss (kroppen vår) og på den måten ut i verden.
      Jo mer bevissthet, jo mindre frykt og behov for kontroll.
      Det er det som mangler. Trekk pusten dypt. Da får du kontakt med det sanne livet.
      Det er ingen religion. Bare et faktum. Alle mennesker og dyr har livet inne seg:)
      Uten at det dermed er oppdaget enda! Det er faktisk oppsiktsvekkende at ikke flesteparten har oppdaget det faktum, og har kontakt med dette dypere livet.
      Det blir slutten på drama og krangler, når folk blir bevisste skapninger.
      De trenger egentlig bare å påminnes. Grunnen til alle problemer og uenigheter er fordi vi identifiserer oss med tankene våre, tror at de er den vi er.
      Vi er noe mye mer. Søk innover.
      Det er ingen religion eller tro. Bare et faktum som ikke kan diskuteres eller benektes.
      Pust så kjenner du det. Du puster jo uten å tenke, ikke sant?
      Da blir det klart for deg at du er noe mye større og mer enn tankene dine!
      Ta gjerne en titt i min blogg om du blir nysgjerrig. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg