MC bøller !

Nå er dem langs veien igjen, de fordømte på to hjul…. Kledd i lær og syntetiske stoffer , høykriminelle jævler som gir totalt faen i trafikkregler , suser frem som om de eier veien . Fartsgrenser er bare ett tall de passerer . 

Sikkert bare hjernedøde fartsidioter hele gjengen , skremmer livskiten ut av andre trafikanter … Forstyrrer sommerfreden med høylytte motorvræl som trigget selv den mildeste migrene . 

Ære faen ikke rart att de dør som fluer langs veien , faktisk 5 stykker siste 7 dager! 

-hver gang jeg er ute å kjører i familiebilen min , så får jeg øye på dem i siste liten… Gud veit hvor mange ganger jeg har trodd att det var en moped som kom sakte imot meg i krysset , og plutselig så er de ved siden av meg , viser fingern og er aggressive som faen. Har til og med opplevd att en knuste speilet mitt fordi han ikke så att jeg brått måtte til venstre… , det att jeg ikke brukte blinklys burde jo han forutsett , Jeg har da tross allt unger i bilen , og fler å tenke på enn de derre skinnkledde egoistene . 

-en annen gang , mens jeg måtte ta en tlf så kom en motorsykkel i stor fart , brått rett mot meg , jeg måtte hive meg inn til siden for ikke å treffe han , jeg ble skikkelig irritert ! Jeg var jo ikke så lang over midten av veien når jeg oppdaget han ! 

Skulle vært ulovlig å kjøre de farlige doningene , fjern de fra veien så jeg kan fortsette å kjøre bilen min , mens jeg skriver tekstmelding , prater i telefonen , sminker meg , leser avisen ,leter etter lighter eller ber ungen i baksete holde kjeft . 

Jeg MÅ jo kjøre …….. 

Hilsen 

frustrert mc fører og 5 barnefar som elsker å kjøre på to hjul men som ikke har flere flotte mc venner å miste … Sommeren har startet tragisk dessverre og nok engang ser jeg i media att det fokuseres på MC ULYKKER , att vi ikke er synlig nok , att vi ikke tar hensyn …. Da har jeg en praktisk opplysning til myndighetene : VI MC FØRERE GJØR ALLT VI KAN FOR Å SYNES  , VI KJØRER IKKE MC FORDI VI HAR ETT DØDSØNSKE , FOKUSER PÅ HELE TRAFIKKBILDET , SLÅ HARDERE NED PÅ UOPPMERKSOMME DRAPSMASKINER PÅ 2-4 ELLER FLERE HJUL. 

Nå har dette innlegget blitt lest over 5000 ganger på 12 timer , de fleste har skjønt poenget om att det finnes dårlige og farlige sjåfører innenfor både bil og MC.. Det jeg håper att dette innlegget kan bidra til er att ALLE som ferdes i trafikken kan bli enige om en felles ting , att vi alle ønsker å overleve og att vi alle blir flinkere til å gjøre det vi skal når vi ferdes i trafikken. Vise hensyn ,legge bort alle uvaner som mobil, musikk , fart , idioti ,sinne , og begynne å være litt høflige mot hverandre…. Så slipper kanskje både jeg og dere å ta farvel med venner og familie pga noen sekunders uoppmerksomhet … 

JEG VIL GJERNE MØTE DERE ALLE I TRAFIKKEN ,MEN JEG VIL FAEN IKKE TREFFE DERE …… ØNSKER ALLE EN FLOTT SOMMER VIDERE I TRAFIKKEN ….

 

 

ps , vanvittig gøy å se de som kommenterer ,som faktisk tror att jeg pleier å ikke blinke , eller forbanne motorsyklister . Jeg er kjørelærer og VELDIG oppatt av å ferdes trygt i trafikken , men ser vanvittige situasjoner som de som er først  i innlegget flere titalls ganger hver uke , jeg vil å minne ferske MC sjåfører på att dere ikke er udødelige , der dere kjører som idioter i tettbebyggelse på trimma ktm,Husqvarna og APRILLIA … I shorts og t-skjorte , DET VAR VEL IKE DET VI KJØRELÆRERE LÆRTE DERE , eller det dere viste sensor på oppkjøring for noen dager siden. Meld dere inn i en MC klubb å bli med på banetreff , DA kan dere få bevist hvor gode dere er …. 

24 kommentarer
    1. Man må desverre som mc fører gå utifra at bilistene ikke er oppmerksomme på oss, burde jo selvsagt ikke være sånn, men det er desverre realiteten.

    2. Kjør som om ingen ser deg, ja det er litt mer slitsomt. Men det gjør at du alltid er på forkant. Som motorsykkelist må en være best på å lese andres kjøremønster.

    3. Som min kjørelærer sa til meg: kjør som om alle andre trafikanter er barn, du vet aldri hvor gode sjåfører de er, om de vet at de har vikeplikt i dette krysset, eller om de er klar over at motorsykkelister er små og det ser ut som de er lengre unna enn de i virkeligheten er. Og gå alltid utfra at de ikke har sett deg før du har øyekontakt med dem.

    4. Stig: helt korrekt ! Og de aller fleste mc førere følger dette , mens media ofte setter oss i ett dårlig lys og kaller det mc ulykke , hvor da folk ofte tar det som att mc fører var skyld i ulykken

    5. Nettop derfor er førere av mc bedre trafikanter. Vi må kjøre som om ingen ser oss. Svenskene har forstått dette og gir bla. rimligere bilforsikring til mc førere. De er bedre sjåfører…….

    6. Jeg opplever til stadig av mange MC førere kjører alt for fort og at de gjør noen sinnsyke forbikjørsler, med fullt opptrukket sprerrelinje og i svinger. Dette er min 2 sesong som MC kjører, er litt “pysete” og jeg kjører ikke mer enn fartsgrensene. Jeg foretrekker heller å sitte i køen hvis jeg ser at det blir for trangt å slippe forbi. Jeg er glad i livet og i førerkortet – kjør med vett og ta hensyn til hverandre i trafikken.

    7. Fortsett å del og spre dette innlegget , jeg tror det kan bidra til att noen stopper opp noen sekunder og tenker litt ….. Det er hvertfall lov å håpe , takk til dere som allerede har lest og delt !

    8. Eg vil barra sei som motorsyklist å det er at det er ikkje alle som kjører som di er galne å du skal ikkje klage for det fins flere bilister som kjører værre!

    9. Jeg har akkurat kjørt en populær strekning for MCførere mellom Telemark og Vestlandet. Må ha sett minst 300 sykler, av alle merker, størrelser og fasonger.
      Har ikke sett EN ENESTE MC oppføre seg som du beskriver. IKKE EN! Samtlige kjører som prest med vievann i bagasjen. 😉

    10. Kjører selv hd, bruker alltid alle tre lys foran slik at bilister ikke skal tro jeg kommer på moped.

    11. Er ikke lov å sende mld mens man kjører..
      Er ikke lov å ringe mens man kjører..
      Er unødvendig å lese avisen og sminke seg når du kjører..
      Man skal ALLTID bruke blinklys..

    12. Klarte ikke blinke. Kjørte i andre siden av veien pga mobil som ikke er lov. Også kaller du de på skuter og moped farlig sjåfører… Helt på tryne. Få huet ut av ræva 🙂

    13. Like ulovlig å kjøre mens bruker tlf som å kjøre over fartsgrensa.. Tenk over hva du skriver før du mener alle andre driver med noe ulovlig

    14. Hvorfor i all verden skal en kjørelærer se til helvete å rettskrive seg selv? Det er ikke norsk han er lærer i. Hadde selv en fantastisk kjørelærer med dysleksi som ikke kunne skrive. Slutt å være idiot, og heller fokuser på oppførselen din så går det nok bedre for deg i livet.

    15. artig innlegg skrevet med en god dose ironi. noe mange tydeligvis ikke skjønte. men mye sant i dette også
      For meg er motorsykkel en livsstil. Jeg kjører hver dag. Not to at days to mye life , but to add life to my days.
      Ride to live live to ride

    16. Du sa selv i dette innlegget at du sitter på mobil og gjør alt det du ikke har lov til selv.. Du burde faen meg passe på dine ord for du gjør mer ulovelig ting enn det vi gjør.. jeg har selv sett flere 100 personer som jeg har kjørt fordi som sitter på mobilen og da er det nesten som at de ikke skulle hatt lappen eller skulle ha fått en KRAFTIG bot fordi du risikerer å ta mange sine liv pga den jævla mobilen din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg