Russ ,Dop ! Penger og status

Leser i nyhetene om #russ som har blitt stoppa av #politiet og blitt tatt med #ghb #amfetamin #hasj og andre narkotiske stoffer … Leser og om jenter ned i 14-15 års alderen som slenger seg på med #russebuss for å #feste til seint på natt ..

 

Hvor faen er foreldre ? Hvor naiv kan man bli ? Ser i #kommentarfeltene att ungdom Forsvarer #dop med talentløse argumenter , med fullt navn . Håper foreldrene til disse er ekstremt stolte over podene sine som synes detta er helt greit .

 

Jeg bor selv i indre østland , en time unna #oslo , jeg jobber med #ungdom daglig og får ofte høre om #helga og #fylla . Eller rettere sagt #røykeparty og dop utforskning .

 

Før da jeg var yngre så var det lett å se miljøene der dopet hadde fått grep , men nå er det overalt ! Unge doper seg for trening og #fest ! Og legger ikke skjul på det , bortsett fra til #foreldre .

 

Hvor vanskelig er det å sette seg ned med ditt kjære barn å SNAKKE med de om dette problemet ?

 

Er det vanskelig å forklare att det de kjøper på ett hjørne eller i skolegården eller på nettet , att det kan være noe helt annet enn hva de tror , både i styrke og giftighet ?

 

Og hvordan får de penger til å skaffe dette ?

 

Hva skjer den dagen dattera di ikke våkner til seg sjøl igjen , fordi hjernen er drept av GHB , eller dagen da guttungen sitter fengslet for drap på sin beste venn fordi amfetamin trippen gjorde att han mistet kontroll på sinne sitt ?

Eller att guttungen dopa ned ei jente og voldtok henne fordi Guttegjengen synes det var status !

 

Jeg er absolutt ikke noe moralens vokter , men jeg forstår ikke de som risikerer liv og ANDRES fremtid med å selge , kjøpe , bruke dop !

 

Jeg har selv mistet mange av mine barndomsvenner til denne faenskapen , sett familier lide , vært i begravelser hvor den yngste i familien , den som akkurat har startet livet er den som vi sier farvel til .

 

Jeg har opplevd familie som i årevis har ventet og forventet att “i morgen er han død” … Kanskje ????

 

Jeg lover den som tilbyr mine barn dop ett helvete , FORDI DET ER DET DE TILBYR

 

Våg å snakk med ditt barn , gi ditt barn din tillit til att DU vil hjelpe uansett hva dumt DITT barn har gjort .. Og det er lov å si ifra til den det gjelder hvis DU får vite noe .. Målet er å stoppe dop før det tar flere liv!

 

Del, kommenter og ikke minst prat med dine barn og unge

 

#party #dop #fylla #fyllesyk #amfetamin #pappa #mamma #barn

#elsker #livet #neitilnarkotika #politiet #vg #nrk #tv2 #dtbb

7 kommentarer
    1. Driver hverken med dop, har penger eller status, og jeg har det helt fint sånn sett. Livet er ikke greit for meg, men jeg klarer meg uten å drive på med slike ting for å få status eller få venner. Da velger jeg å sitte alene hjemme en kveld og slappe av enn å gjøre slike ting. Jeg synes folk er helt retardert som ikke tar slike ting alvorlig.

    2. Kattis17: så bra 😉 man har det best med å være seg selv , selv om livet kan være tøft innimellom . Men da har man hvertfall kontroll på sitt eget liv 🙂

    3. Skulle gjerne hatt litt mer penger, men det fordi jeg bekymrer meg hele tiden for hele min families økonomi og vil ikke noen skal slite. Men sånn ellers, jeg har det fint alene, siden alt blir så falskt i mitt hode når man må dope seg med folk eller drikke seg dritings med folk får å få venner 🙂

    4. Var ikke ferdig med å skrive, haha!
      – siden alt blir så falskt i mitt hode når man må dope seg med folk eller drikke seg dritings med folk får å få venner, så gidder ikke jeg prøve å få meg venner her jeg har bodd hele livet. Jeg venter til jeg flytter ut 🙂

    5. Bra skrevet 🙂 Men, tror og håper det kommer litt an på hvor man bor? Er kanskje naivt å tro at det ikke er vanlig å feste på den måten her jeg bor. Får vel åpne øynene litt, følge med fremover på hva eldste frøken driver med. Skader sikkert ikke om foreldre er eeeenda mer nysgjerrige og “plagsomme” 🙂 Rotete svar, men tommel opp for innlegget ditt

    6. Feilen er at det er ulovlig! Det har det vært i 40-50 år nå og guess what: det funker ikke. Folk kommer alltid til å ruse seg uansett, men skulle gjerne ønsket at det ikke var en kriminell affære og at lista for å snakke om de problemene som dukket opp var lavere da jeg var ung. Å legislere folk smak er tyranni!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg