Svindlet igjen !

Etter blogginnlegget mitt “svindel” som ble spredt over utrolige 45000 ganger så har jeg funnet ut en viktig ting …

 

Det virker som om hver gang det kommer en diskusjon om fjerning av elbil eiers økonomiske fordeler så skrikes det høyt om misunnelse fra den kanten , men da spør jeg :

 

Hvis din elbil da er så fantastisk og dere sparer miljøet så utrolig mye og drivstoff utgiftene er så små , HVORFOR skal dere da i tillegg slippe avgifter og bompasseringer ??? La merke til att få ville kjøpt elbil til full pris , og att de måtte få en GULROT for å kjøpe en slik type bil.

Hva med de som fulgte forrige regjerings anbefaling om å kjøpe diesel bil , de gulrøttene viste seg å råtne riktig så fort !  Neste på lista over tapere blir garantert hybridbilene , som helt feilaktig datt igjennom som miljøavgifter vinnere denne gangen… 

 

Og kom ikke med beskyldninger om att jeg er missunnelig … Jeg betaler mine avgifter …

2 kommentarer
    1. Det MÅ være en reell forskjell mellom å kjøre en miljøvennlig bil og en som forurenser. Nå er det også slik at gulrot er bedre enn pisk (tvang og straff) så det er bedre å ha flest mulige fordeler for de som kjøper elbil. Nå er det jo også slik at det ikke er så lett å få tak i brukte elbiler som brukte vanlige biler, og da må man ut med MYE til en ny bil uansett. Mange har rett og slett ikke råd til en NY bil selv om det er elbil. Dessuten er det mange som KAN vurdere det dersom driftsutgiftene er lave, slik det er nå. Vi hadde ikke vurdert elbil om ikke avgiftene var lave slik at vi hadde råd til et billån istedet. Vi kunne altså ikke hatt elbil dersom avgiftene var like høye som for andre biler, og vi er MANGE som er i den kategorien. Få heller ENDA flere fordeler slik at også folk med dårlig økonomi har råd til å skaffe elbil. Det hadde vært det beste for alle, i stedet for å gjøre slik MDG/SV etc vil, nemlig å straffe de som har dårlig råd fra før og som feks har kjøpt en dieselbil da de fikk høre at det var bedre enn bensinbil. Det er ekstremt dårlig gjort overfor folk med lite penger og som ikke har råd til å bytte bil.

    2. For min del falt valget på elbil pga det toatle kostnadsbildet, det er langt billigere for meg å å kjøre og eie elbilen, og innkjøpspris er jo en del av det totale bildet. Ved å kjøpe en fossilbil for ca 700000 ville jeg kommet ut på det samme hvis jeg regner med 8 års levetid på batteriene. Mitt kjøp er kun basert på de økonomiske fordelene, og hvis man vil at folk skal kjøre elektrisk må man ha noen fordeler fordi det også er ulemper med elbil og det er rekkevidde og ladetid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg