Å drepe ett barn….

Ser via nyhetene denne uka att det skal bli tillat å abortere bort den ene av to barn hvis man blir gravid med tvillinger , og da dukker det opp mange spørsmål i hodet mitt… 

Vi har tvillinger på vei akkurat nå….. De kommer til verden innen to-tre uker , to gutter som i månedsvis har påvirket vår hverdag.. Jeg har tre barn fra tidligere samboerskap en gutt på 19,jente 13 og gutt på 6…. Og nå kommer det altså to gutter til…

ikke ett sekund har jeg tenkt på att jeg bare vil att en av guttene skulle vokse opp, hvordan skulle man kunne velge hvem? Hvilken rett har vi til å velge bort ett i utgangspunktet ønsket barn? I en situasjon hvor man planlegger å få barn, må man så lenge det er medisinsk forsvarlig fullføre det naturen har tillatt å starte… Ikke velge, tenk hvis man velger bort det barnet med de beste forutsetninger for ett langt og herlig liv

Vanligvis når jeg får lyst til å skrive ett blogginnlegg så kommer det veldig sterke ord og utrykk , denne gangen har jeg bare ett ønske: 

selv om det blir tillat å ta bort den ene av to, tenk…… Stopp opp og tenk en gang til…… Det man velger bort får man aldri igjen…

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg