09.12.2015

Vridning av fakta

Ser på nett att mange av de som er bekymret for norske tradisjoner og velferd blir kalt både nasjonalister og rasister .

Det finnes nok de som kan kalles det ,samtidig som det finnes extremister innen for andre grupperinger .

Jeg tror og mener og håper att det er 99,9 prosent som ønsker å hjelpe , ønsker att verden skal bli ett fredelig sted hvor alle kan leve i harmoni og respektere hverandre .

Det som skjer i det norske samfunnet er ikke rasisme, apartheid eller noe extremt..

Det er ikke unormalt å føle på kroppen att man blir usikker på statens prioriteringer og virkemidler .

Norge er ett land hvor den vanlige mann i gata er pliktoppfyllende og samfunnsengasjert.
Ingen land i verden har bedre tradisjoner for frivillighet og dugnadsånd når det gjelder som værst .

Det som trigger den vanlige mann i gata sine følelser er att når Norge opplever en sånn krise vi er inne i nå , hvor “hele” verden står å banker på døra for å komme inn i vår velferd er att nå står det ikke på hvor mye penger man kan øse ut ukontrollert , ser mange tenker profitt i egen lomme istedenfor vilje til dugnad ..

Norge har slitt med sviktende skolevesen, helsevesen og infrastruktur generellt i mange år pga sparekniven som sittende regjeringer.
Hver krone kommune å stat har brukt har blitt snudd på og vurdert …

Det er da ikke rart att nyhetsoppslag om asylbaroner og vanvittige transport regninger får mannen i gata til å reagere ?
Samtidig som gamle mennesker lever under totalt uverdige forhold på alders og sykehjem ( hvis de har vært heldige å få plass i det hele tatt )

Det som og er veldig uheldig er fokuset noen skoler og barnehager har fått på att det vi “gjorde før” plutselig er skadelig og ulovlig , jeg blir såret og føler meg lurt når jeg ser att det jeg lærte i på skolen nå ikke er brukbart lengre . Jeg er langt fra kristen, ble riktignok døpt og konfirmert , men overlevde det uten varige men , jeg løper ikke rundt å skal omvende verden av den grunn… Jeg synes det er helt i orden att noen kommer med heldekkende klær , hodeplagg og har langt skjegg , de om det …

Jeg blir forbannet når jeg ser på nyheter om att asylhoteller blir satt fyr på , jeg blir forbannet når jeg hører att mine barn må begrense sin juleglede og tradisjon , jeg blir forbannet når jeg ser noen jeg gikk på skolen sammen med bo på gata uten ett sted å være , jeg blir forbannet når jeg ser de som jobber livet av seg blir pålagt flere og flere utgifter i form av høyrere skatter og avgifter , bomveier …..
Jeg blir oppgitt over å lese att Holmenkollen hoppsenter kostet 4400% mer enn budsjettet tilsa….
Og oppgitt når jeg leser att tidligere stortingspolitikere som jobbet for å skatte det norske folk enda hardere rømmer til skatteparadis med skyhøye trygder ,samtidig som deres etterkommere jobber for att pensjonsalderen til mannen i gata blir høyere og høyere…

Er jeg da en nasjonalist , ett nett troll, extremist, rasist, eller er jeg SAMFUNNSBEVISST ??

Takk nok engang for att du leste , kommenter gjerne ,del hvis enig

Vennligst hilsen
Fortsatt bekymret småbarnsfar

Svein Jr Slåtsveen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg