Dere kaller det miljøstasjoner , og vi trur vi er så miljøvennlige

Her i Norge så liker vi å kalle oss for miljøvennlige -og ett foregangsland i miljøbevegelsens ånd , realiteten er at vi er ikke det spor bedre enn andre ! 

Ett jævli godt bevis er måten vi behandler «søppel» på , disse såkalte miljøstasjonene !  

jeg var på dynga her i forrige uke – typisk høst rydding , så det ble ett lite hengerlass med ødelagte leker og noen råtne planker som måtte fjernes . 

Jeg gruer meg alltid til å reise på «gjennvinnings stasjonen» , ikke fordi jeg skal kaste ødelagte , råtne ting men fordi jeg blir så jævli oppgitt over hva andre kaster . Og ikke minst hva «gjenvinningsstasjonen» gjør med allt som blir levert … 

hvorfor blir ikke fullt brukbare gjenstander sortert ut og solgt for en billig penge ? Rester etter nybygg feks (se bilde)

det samme gjelder :

sykler

-butikkhyller

-gressklippere

-møbler

-dører

tenk hvor miljøvennlig det hadde vært å faktisk kreve at det som var tilnærmet nytt ble gjenbruk ! Jeg vet at noen miljøstasjoner allerede har en ordning med «butikk» eller ett telt hvor folk kan ta med seg det de kan bruke , men dette er ikke igang overalt . 

Hilsen miljøvennlig pappa til 5 

1 kommentar
    1. Jeg hjalp noen med å frakte dritt til søppelsorteringen. Her var det kun betongrester og byggemateriale, så ganske grei skuring ang sorteringen . Men jeg hylte nesten da jeg oppdaget noen flotte aluminiumsgryter i metallsøpla. Like før jeg hoppet oppi og hentet dem… Jeg er ikke så redd for disse grytene og oppbevarer ikke “feil” mat i dem. Men de to jeg har, passes på som bare juling, fordi alt med melk i lett brenner seg fast i stålgryter. Så jo, jeg hadde lyst til å stjele den søpla der. 🙂 3 flotte gryter jo.
      Nå er det en gjenbruksbutikk like ved søppelsorteringen, og de vil jo gjerne folk stikker innom med brukbare ting der. Men det gjør aldeles ikke alle, og de på butikken har visst ikke lov å forsyne seg av det som er kastet. ( Ulike bedrifter..ikke søpla som eier sjappa)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg