Framtida ?

hvordan blir framtida i Norge ? Hvordan økonomi har politikerne lagt opp til at en vanlig familie skal ha ? 

Jeg leser stadig om «for høy kjøpekraft» , og at renta MÅ opp for å tvinge folk inn i moderasjon .

Vi får daglig beskjed om «vi må redde miljøet , og det er opp til forbrukere»

Vi får hver eneste dag påminnelse om «hvor unødvendig det er å kjøre bil»

Vi får daglig vite om nye «tiltakspakker» STATEN pålegger den vanlige borger i gata .

Det presenteres ett statsbudsjett hvor inntektene er råhøye , men alikavel «må det offentlige ha mer inntekter»

utgiftene til den vanlige borger er nok engang foreslått å bli HØYERE , makspris i barnehage heves , NRK som ingen ser på skal ha mer .. avgifter på drivstoff øker , flyseteavgift – justeres … bomveier spretter opp . 

ALIKAVEL SITTER DE DER , POLITIKERNE Å SMILER – FORTELLER OSS HVOR FLINKE DE HAR VÆRT – MED VÅRE PENGER …. 

da har jeg bare ett par spørsmål – igjen : 

– hvor ender pengene fra flyseteavgift og hva går de til? 

-hvor ender drivstoffavgift , hva går de til? 

-hvor ender Trafikkforsikring  , hva går de til ?

-hvor ender Bilrelaterte avgifter , konkret takk ?

-hvordan kan dere bevilge enda 1 milliard til forundersøkelser på Ringeriksbanen ? Hvis den noen gang blir realitet så vil ingen ha råd med å bruke den .

 

-OG PÅ HVILKE GRUNNLAG KAN DERE BRUKE BOMPENGER I «bypakker» …. -hvor lenge skal de bommene stå ? 20 år , 40 år eller for evig …

hva er neste ? Implantere GPS i ræva på en hver nordmann og innføre enda en «betal for livet» avgift ? 

Og kjære det norske folk , våkn opp nå …. politikerne drømmer om å redde verden , med vår fremtid som innsats … er du villig til å leve under den værste økonomiske pisken i moderne tid ? 

HAR AVGIFTS HUNGEREN STEGET RETT TIL HODET PÅ DERE ALLE SAMMEN ? Og tusen takk for den skatteletten på 600kr , dere får igjen den på 5 dager i bompenger – bare 360 igjen for meg å betale ……

 

3 kommentarer
    1. Bra skrevet Svein 👌 Du har så rett, og en ting jeg syntes, så er det at politikerne er feige, som aldri tørr og svare folk på kritiske spørsmål. Stå på, så håper jeg folk deler bloggen din. Vi trenger flere kritiske røster der ute.

    2. Thomas Berger: man må bare stille spørsmål til de blir besvart , politikere er så vant med at ting dysses ned over tid – det må vi stoppe i demokratiets virkelige ånd

    3. Jeg har aldri hatt særlig god råd, så politikerne kan ryke og reise med sine skatter og avgifter. Nå klarer jeg meg, – jeg er mer eller mindre gammel og har det meste av livet bak meg. Men en kar jeg traff på, har skaffet seg smårolling igjen i ekteskap nr 2, og han ytret følgende: Jeg skulle bare ønske jeg hadde litt mer penger… Joda, klærne bar preg av slitasje og kona var ikke så mye bedre kledt. Den lille så ok ut i klesveien, men jeg mistenker dem for å slite veldig med lav inntekt. Torde ikke spørre rett ut. Den forhenværende kona tok det meste av verdier. Ikke alle som orker krangle om penger. Jeg håper den lille familien klarer seg på tross av politikerne!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg