Endelig kom løsningen , den er holdt hemmelig for oss vanlig dødelige helt fra første bom ble satt opp !
Det er så enkelt som : bli politiker !
Sørg for deg selv , skaff deg bilordningen med «firmabil» eid av staten , fordi de folkevalgte gjør jo som kjent en jobb for staten (noe visstnok den menige mann i gata ikke gjør)
I tillegg ( jeg håper jeg tar feil) så uttalte en politiker at hun mottok kilometer godtgjørelse for bruk av firmabil !!!jeg håper dette ikke medfører riktighet!
Hvordan skal vi kunne gå med på at politikere sitter finner smutthull til seg selv???
Ser og bomselskaper tar ut fortjeneste i 100 millioner klassen , altså de driver en overskuddsbedrift etter lønn og vanlig driftskostnader er trukket fra ??
Så ett selskap hadde tatt ut 190 millioner ! Hvor mange passeringer har da i utgangspunktet gått rett i lomma på driverne ??
Nå er det faen meg på tide å kreve fjerning av bom , straff til selskaper som går med overskudd pga Innkrevning av avgifter !
Det er total galskap !
Hvem har ansvaret for at dette kan skje ?
Kan noen sentrale politikere snart tørre å komme med ett Jævli klart svar ! Og slutte å trenere Og bortforklare nå!
Hilsen forbanna 5 barnsfar
#bom #bomvei #lønn #penger #samfunn #rettferdighet #familie #økonomi #norge #ap #frp #høyre #senterpartiet #mdg #storting
Det samme gjør strømselakapene også. Der er det også noen som tenke snart
Sten Arild: gjett hva neste bloggrunde blir 😉
Stå på Svein, Er mange dumme folk der ute som ikke forstår hva som skjer. Og når det endelig går opp for de, er det for sent. Vi trenger et nytt parti!
Hvor har du tallene dine fra? Etter litt rask undersøking har ikke jeg klart å oppdrive ett eneste bompengeselskap som ikke er offentlig eid. Dermed vil alle penger som blir til overs etter driftskostander gå tilbake til fylke og kommune uansett.
Samme gjelder alle energiselskaper jeg har sjekket kjapt. Alle ser ut til å være omtrent helhetlig eid av det offentlige. Ta Norges største strømleverander, Hafslund, for eksempel:
https://www.proff.no/roller/hafslund-str%C3%B8m-as/oslo/energihandel/IG906OR10N5/
Hafslund Strøm AS -> 100 % eid av Hafslund Marked AS
Hafslund Marked AS -> 100% eid av Hafslund ASA
Hafslund ASA -> 90% eid av E-Co Energi Holding AS
E-Co Energi Holding AS -> 100% eid av Oslo Kommune
Bob: https://www.facebook.com/523140676/posts/10155832778295677/
Ja, så det er 190 millioner kroner over nesten 10 år. 20 millioner kroner i årlig utbytte er ikke forferdelig mye på en investering på omtrent én milliard kroner.
Halvparten av pengene går til Veidekke ASA, som eier halve selskapet bak, Allfarveg AS. De største eierne av Veidekke ASA er OBOS (eid av medlemmene), ansatte i Veidekke, og staten gjennom Folketrygdfondet (44% til sammen).
Man kan selvfølgelig diskutere hvor riktig det er at private tjener penger på utbygging av offentlig infrastruktur, men utbyggingen har vært gjennom en anbudsrunde, og man må jo stole på at det beste anbudet vant.
Uansett har jo ikke utbyttet til utbyggerne noen direkte kobling til bompenger. De får like mye betalt av oppdragsgiver, likegyldig om det er 0 passeringer eller 1 million. Og det viser seg jo ofte at oppdrag lyst ut på anbud blir billigere for skattebetalerne enn om staten selv skulle tatt oppdraget.