Det er så flott at du tør å si det vi andre tenker !

tøft att du sier ifra ! Takk for at du sa det jeg tenke ! Jeg skjønner ikke at du tør ! ….. dette er feedbacken jeg får stort sett når jeg skriver noe her eller på Facebook sia mi . 

Det har sin pris å stå frem å mene noe , hatmeldinger , trusler og direkte uthenging skjer – men det er faktisk helt greit . Alle har rett til å mene noe og folk har forskjellig måte å utrykke seg på . 

Jeg har hvertfall skjønt en ting – velger man å bli «offentlig» så må man tørre å stå for det man sier – svelge noen kameler . Men det burde jo være en selvsagt ting for alle – og de som poengterer at det finnes skrivefeil , feil bruk av ord osv – det er greit – du leste hvertfall min mening og DU fikk sagt DIN mening . 

Min oppfordring til alle i dette landet er at vi må bli mye flinkere til å faktisk ha en mening , i det offentlige rom . Ikke bare prate dritt bak ryggen til folk etter at de har gått , eller etter at møter er ferdig . Jeg synes faktisk det er innmari flaut å høre folk som bare kritiserer andres mening og ytringer uten selv å ha en millimeter med konstruktiv løsning . 

Værste eksempel på det synes jeg norske politikere står for nå – særlig siste 4 år hvor det ikke dreier seg om samfunnsrettet politikk , men en intern maktkamp om å finne eller være det største «rasshølet» . Løsninger og fremtidsvyer finnes jo ikke lengre – det er viktigere å klage på at to politikere tar selfie sammen enn saker som «angår vår fremtid» . Skittkasting og trakassering pga at folk har tatt standpunkt er heller ikke noe særlig mer kreativt enn å kaste sølekaker i trynet på hverandre i sandkassa . 

Jeg sku ønske dette blogginnlegget kunne starte en bølge av ønsker for framtida , hva vil vi ha i Norge ? Vil vi at våre foreldre og pleietrengende skal få ordentlig hjelp? Vil vi betale bompenger til vi dør og ett par tre generasjoner til ? Skal oslo få bli en lilleputtstat inne i staten Norge ? Hvilke verdier skal vi bygge videre på ? Hva skal vi gi barna våre i fremtidsgave ? 

 

Jeg bare lurer ? 

 

#pappa #fremtid #blogg #barn #skole #oppvekst #familie #politikk 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg