Elbil himmelen – ett rent HELVETE- tør du lese , og mene noe ?

norske myndigheter slutter faen ikke å overraske , uansett hvem som sitter i regjering i dette landet så er det en gruppe mennesker som skal slippe unna avgiftshelvete som 95 prosent av bygdenorge er underlagt . Her om dagen oppdaget jeg noe nytt , ett gledens innlegg fra en av prestene i teslamenigheten – nå er det gratis å omregistrere elbil ! ….. og i tillegg så skal de faen meg få halv pris på parkering ? Hallooooooo , til og med NAF fronter elbil for allt det det er verdt ! Hvorfor skal en nesten tre tonns koloss betale halv pris på parkering ? Ikke nok med det – de krever sikkert ett dildopunkt å lade i også ! Miljøbevisst?  Lurer på om noen har forsket på magnet felt ift ladestasjoner og ladepunkter ? Brannsikkerhet og strålingsfare? Folk er jo livredd automatisk avlesning av strømmålere , trur jaggu trafobokser i ett hvert hjem er værre ! 

første som slo meg da er :er det mindre jobb for staten å omregistrere ei lommelykt på hjul ? Hvorfor skal nok engang disse såkalte miljøbilene slippe unna en avgift , sku faen meg tro att myndighetene selv tror att egoistene som sitter der  i sitt elektriske himmelredskap er naturvernere av ypperste rang , at de utnytter kjøretøyet de har fått subsidiert fra staten til alle verdens befolkning beste…. hvor lang tid skal det ta før ELGATE kommer å sparker beina unna en industri som kun lager kjøretøy for å SNO seg unna all verdens avgifter ?  Jeg synes og det er betenkelig at Norge , dette lille landet langt mot nord – med værst tenkelig klima for transport er blitt sett på som tesla heaven i utlandet … det er bare 1 grunn til at Norge har så mange elbiler og DET ER FRITAK  FRA AVGIFTER -ikke det at byfolket i Norge er miljøfantaster som vil redde verden . Hadde det å redde verden vært deres agenda  så ville de kanskje sett  på millioner av tonn med søppel og unødvendig innpakninger , overforbruk , sløseri og total mangel på kollektiv tankegang utenfor ring 3 . 

Jeg er drit lei bomringer og tåkeprat fra micropartier med tilhold på oslo vest , drit lei at vi i <utefor> Norge skal straffes  samtidig som de bedrestilte miljøforkjemperne står i kø for å utrydde norske fjell med millionhytter og ladestasjoner til sitt miljøvennlige liv. 

Tenk på det neste gang du parkerer din tesla i fjellheimen , i din oppvarmede garasje og ditt palass av en <Hytte> , mens barna og du har siste nytt i sportsutstyr mens dere sitter i den oppvarmede stolheisen opp i fjellet der det en gang var urørt og ekte ….. 

ps – oppfordrer alle til å be om en oversikt over antall tonn med søppel som blir levert i fjellheimen de neste to ukene …. vinterferien – da alle miljøaktivistene skal ut å ødelegge miljøet ……

 

hilsen lite imponert 5 barnspappa 

#miljø #vinterferie #tesla #elbil #miljøpartiet #venstre #oslo #norge #freebee #gratis #giveaway #mote #elbiler #diesel #bygda #politikk #bloggtopp #toppblogg #miljøaktivist #fjellet #hytta #skolefri #ski #snowboard #bygda 

10 kommentarer
    1. Hørte engang at å produsere 1 el bil ga skyhøyt utslipp. Det snakker ingen om. Og hva med batteriene, hvor skal de gjøres av etterhvert. Og hva når el biler brenner, hvordan slukker en den brannen da. Er det mangel på bensin og diesel i verden, er det derfor vestlige land skal bli elektriske. Hva er helse kostnaden av å leve i ett så til de grader elektrisk land. Mye å lure på gitt.

    2. Slapp av. Det er noe som heter at den som ler sist, ler best..
      Merket meg at politikerne nå skal diskutere å overlevere kraften vår til sånn fellesopplegg i EU, og prisene på både strøm og nettleie vil stige kraftig her også om så skjer. Jeg tror ikke elbilene får gratis strøm. Med tiden blir den også dyr i drift.
      Nå har enda en nabo kjøpt seg elbil og installert ladepunkt på garasjen. Greit, ingen Teslaeiere her, det er sånne søte, beskjedne småtasser av noen elbiler. Bor ikk rikinger i denne veien.
      Selv har jeg ikke behov for bil, takk og pris. Jeg har sykkel. 🙂 Elsykkel også, pluss en vanlig.
      Men elsykkelen er nokså beskjeden på strømbruk igrunnen.

    3. Fordelene man har som elbil eier er en kompensasjon for problemene vi har med rekkevidde. Veldig få hadde kjøpt elbil om det ikke var slike fordeler. Og da hadde ikke elbilene hatt noe marked. Og da hadde ikke fabrikantene hatt motivasjon til å utvikle stadig billigere og bedre elbiler. Det er DERFOR det er fordeler. Og nei, noen få elbiler løser IKKE klimaproblemene i verden. Men nå kommer kineserne og tyskerne for fullt med elbiler. Og DA vil det etterhvert ha en effekt. Det er blant annet DETTE som er grunnen til at Norge har valgt å støtte elbiler. Så ta deg en bolle og slapp av. Din neste bil blir nok en elbil.

    4. Hei. Er generelt enig med deg om dobbeltmoralisme og folk som sier de kjøper el-bil for å ta hensyn til miljøet og blablabla mens de kaster colabokser og bolleposer o.l. ut vinduet når de kjører til hytta. Men dette er det ikke bare elbil-eiere som gjør.
      Jeg prøver å ikke verden kun i svart/hvitt og kulle man tenkt som du, så hadde vi fortsatt reist rundt i verden til fots…
      Jeg syns det er litt synd at el-bil og teknologi-motstandere ikke skjønner at man må knekke noen egg for å lage omelett, siden utvikling av all teknologi ofte tas med museskritt. Derfor er det fantastisk at Norge går foran som ett godt eksempel og bidrar til at bilindustrien velger å satse på noe som kan bli miljøvennlig i fremtiden. Hvordan skal vi klare å gjenbruke/resirkulere batterier eller lage de mer miløvennlige uten at noen finner løsninger som kan bidra til dette?
      Vis meg en mann som velger å donere sine egne penger på denne utviklingen og jeg skal gi deg en øl eller cola.

    5. 0 utslipp bilene (batteribilene) skal revulosjonere verden og utfase olje og gass produksjen sier mange norske politikere.Er det en gjeng med idioter som styrer denne nasjonen eller hva? Batteribilene forurenser mer enn en enkel og lett bensin /diesel bil exempel Ford Fokus CO2 ca 75g/km drivstoff forbruk ca 0.33 l/mil.
      For å produsere et 30kwt batteri brukes ca 10 kg kadmium som blir hentet opp av barnearbeidere i Kongo ,samtidig ødelegges grunnvannet til denne hardt prøvede befolkning,Litium får vi fra bassenger i Chile som er med på å forgifte grunnvannet for befolkningen der.Dette er hoved substanse i et batteri som kan kjøre ca 15 mil på en bra sommerdag.For produksjon av batteriet brukes ca 6 tonn co2, Tesla modeller 90kwt ca 30kg kobolt 18 tonn co2 i tilegg kommer transport av batteripakke som produseres av Panasonikk og sendes til USA hvor Tesla blir produsert.Andre viktige i deler batteripakken har jo sitt opphav i olje,som vi skal avskaffe,skal vi gjøre oss avhengi av import av olje og gass fra et ustabilt Midtøsten igjen. MDG og V politikere må jo være de største miljøsvina vi har her til lands som truer gjennom sin politikk. De som kjører disse batteribilene er noen egiotiske duster som skal spise av kaka men vil ikke spleise.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg