Vixen-meetoo- og alle monstrene

Hva faen betyr noe for folk for tida ? Er vi blitt en gjeng med selvopptatte aper som har blitt så hårsåre at ingenting skal tåles og ekte ord og følelser skal bli lagt lokk på?

Hvorfor i all verden er det feil å kalle en person som mishandler det kjæreste vi har for ett monster ??? Jeg kan love deg at hver gang ett barn sovner så vil denne personen faktisk dukke opp i drømmen som akkurat det : ett jævla monster som ødelegger alle drømmer om en lykkelig framtid .

Samtidig ser jeg at våre barn og ungdommer sine forbilder er bloggere og kjendiser som i ene øyeblikket står frem å oppfordrer til å være seg selv og at det naturlige er mer enn bra nok , mens de selv ser ut som redigerte mennesker som har hoppet ut av en dårlig klesreklame hvor kroppen ser mer ut som en kleshenger .

Kampanjer for å belyse menneskers feil behandling av hverandre er veldig bra , og overgrep i en hver form skal motarbeides , men da synes jeg og att det er utrolig rart at trosretninger i en hver form , som undertrykker likestilling ikke får samme universe motstand ? Er steining av kvinner vanskeligere å lage mediesak av enn det at en velkjent politiker har vært usmakelig i sin oppførsel ??

Jeg bare lurer ??

Hilsen 5 barnspappa

#vixen #blogg #meetoo #mote #familie #topp #nyhet #norge #monster #gratis #familie #politikk #varemerke #forbilde #ungdom #barn #voksne

4 kommentarer
    1. Hei, Svein. Jo, nå skal du høre.
      Naboen min var bonde. Han kjørte traktor og serverte kringle og gul saft. Han brøyta for de gamle i bygda og holdt seg ganske edru på fest, han hjalp til hvis det blei bråk. Han hjalp meg med leksene, han hjalp meg å få kjøpt et bilvrak jeg kunne mekke på da jeg var femten. Hvis du sier «monster» er det jo ingen som skjønner at det er han du snakker om. Det er DET som er feil med å kalle dem monstre. Vi må si at de er folk så barn og foreldrene deres skjønner at det er folk de skal passe seg for, så barn kan lære at menn som drar fram tissen ved kjøkkenbordet gjør noe galt selv om de ikke har horn i panna eller er grønne og slimete.
      Jeg har også lyst til å si monster men jeg skjønner at flere barn kan bli utsatt hvis jeg gjør det, så jeg lar være og det burde justisministeren også gjort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg