Pupper og lår

I disse førjulstider er ett nytt verdensproblem dukket opp , krenkelser står i kø og gamle synder blir dratt frem i lyset med alvorlige konsekvenser . Folk i alle aldre blir mistenkeliggjort og hengt ut i media fordi de har ytret sin mening om hva de ser rundt seg , komplimenter har fått en ny betydning ? det er ikke greit å si at en kollega eller fremmed har ett flott utseende , hvertfall ikke hvis man er uheldig å ramler innom det som er forskjellen på mann og kvinne.

 

Hvor går grensen egentlig , lurer jeg på? Hvor mye vil DU vite om hva jeg synes om deg ? Kan jeg få lov til å si : så utrolig pen du var idag ? Eller den buksa fikk du skikkelig flott rumpe i?

 

Synes du at det er greit at folk forteller deg hva de synes om deg , rett i ditt ansikt eller vil du ha en verden som snakker om deg bak din rygg?

 

Er det bare jenter som blir «krenket» på denne måten ? Eller er det ett problem mellom alle mennesker?

 

Jeg håper at folk generelt er så klare på hva de føler at de kan ta det opp med den de føler seg krenket av , med en gang det skjer . Det er jo hver enkelt sin oppgave å markere hvor sine egne grenser er i tillegg til at omverden må prøve å tolke fra utsiden hva hver enkelt står for .

 

Det jeg er mest redd for er at vi får ett samfunn hvor begrensningene og frykten blir så stor at avvikene blir kraftigere og kraftigere.

 

Det som er litt merkelig historisk sett er at kvinnefrigjøringen på 70-80 tallet , hvor kvinner frontet frihet og selvstendighet gjennom toppløs soling og kasting av bh – er totalt borte fra minnene til folk . Frem til år 2000 var jo nakenhet hverdagslig og jeg trur neppe problemene folk i mellom var større da enn nå .

 

Kan dette ha med at de sosiale trådene menneske i mellom er utslitt , har vi blitt så avhengig av den digitale avstand til virkeligheten at vi tåler mindre å mindre direkte kontakt ? Det er noe jeg har tenk masse på , når man ser hvor lite fysisk kontakt mange har i hverdagen , nordmenn er ikke akkurat en nasjon av «hilsere og klemmere».

 

Digital klem til deg som leste dette innlegget , kommenter gjerne

 

2 kommentarer
    1. Veldig bra innlegg. Alt med måte sier jeg…… Men igjen – hva er med måte? Den her må jeg tenke på kjenner jeg:)) Men det er jo alltid kjekt å få komplimenter…. og det regner jeg med at jeg ikke er alene om:)) Ha en flott lørdagskveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg