Du er ett jævla nett troll !

sjelden blir jeg så irritert over kommentarer på nett som jeg har blitt i det siste , rundt omkring i dette landet sitter det folk som tydeligvis må være totalt uten eget liv eller respekt for andres hverdag . Greit nok , jeg har vært rimelig tøff i kjeften her på bloggen min – men jeg har da hvertfall turt å stå for det jeg mener både med navn og tilsvar . 

Jeg  må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor feks mammaen til Michelle og Sophie Elise har så utrolig mange følgere – de har tydeligvis trigget ett eller annet i folkesjela hos de som sitter innerst i de mørkeste kroker og lever livet sitt igjennom det å kommentere i rene gudestil på toppbloggere hvordan DE burde leve livet SITT … 

jeg blei utrolig positivt overrasket over samboeren til mammaen til michelle som sto ærlig å redelig fram i sitt videoinnlegg og fortalte at det nødvendigvis ikke var slik at de la hele livet sitt ut på bloggen , at det var en finslepen utgave av hva de ønsket at omverdenen skulle få vite . Kjempeflott ! Enhver som har skrevet om livet sitt på en blogg er jo smart å deler det man ønsker , akkurat fordi det alltid sitter en eller annen som “tror man kjenner noen fordi de har fulgt en blogg “. Jeg har opplevd kommentarer som “stakkars barna dine ” , “du er en forferdelig person”  og blitt hengt ut som både rasist og ordblind . For min del så var ikke de kommentarene så ille , men for  samboer og barn så er det klart en påkjenning . 

Hvorfor er det alltid noen som skjuler seg bak fake profiler eller som ikke bruker sitt navn som kommenterer på denne måten ? Hvorfor skal man dømme ut i fra de ordene man leser og i mange tilfeller feiltolker dithen man selv vil? Jeg har sikkert gjort dette selv , er langt fra feilfri – men jeg bruker hvertfall mitt navn og jeg kan si unnskyld hvis jeg har gjort en feil, og ikke minst -det er ikke min jobb å styre andres liv så lenge det ikke skader andre eller de selv . 

Det som å forundrer meg er att denne drittkastingen blir brukt i alle folkelag og i politikken , stadig tøffere , stadig mer provoserende – uten at de egentlig gjør rede for hva de selv står for – er jo dritlett å kritisere – men mangelen på løsningsorientert kritikk er enorm. 

Overskriften min- du er ett jævla nettroll – er der for at du skal gidde å se min mening – og ikke minst for att jeg inviterer deg til min side for at du kan få muligheten til å svare … det er du velkommen til å gjøre – med ditt fulle navn . Hvis du velger å være en av synserne i anonym tilstand så er du og velkommen – men da skal DU forsvare hvorfor DU ikke står høflig for dine meninger . 

 

Og ikke minst – husk – blogg betyr ikke “den hele fulle sannhet” , det er sikkert skjeletter i skapet ditt også.

 

hilsen pappa til 5! 

 

#mammantil #bryllup #blogg #troll #barn #skole #skolestart #familie #skalvidanse #sophieelise #hets #mobbing #politikk #voksne 

3 kommentarer
    1. Jeg har så,absolutt skjeletter i skapet,men de er ikke så alvorlige og skumle.
      Men,det jeg skriver i bloggen min er min ærlige mening om det meste,jeg har nemlig et (av mange) motto i livet (som jeg også har lært mine barn) og det er at det ikke er vanskelig å,være ærlig når man ikke har noe å skjule og så gjør det livet så mye lettere også.
      At nettroll støtt og stadig finner veien til min blogg uansett hva jeg skriver kan bli slitsomt til tider,men jeg tenker at den som vil være med på leken…..
      Jeg mener også at så lenge man ikke blir for privat og personlig på blogg eller nett så blir det vanskelig for nettrollene å ramme personlig,og for min del så må gjerne nettroll og/eller andre med meninger mer enn gjerne gi utrykk for hva de mener om hva jeg mener,det er helt greit for meg,for å ramme meg personlig blir ikke lett for dem.
      Man velger selv hvor grensen går med det man poster ut offentlig.
      Hilsen synskepeggy.

    2. Neida, jeg er ikke et jævla nettroll, moroklumpen.
      Jeg er alltid anonym der jeg av og til kommenterer. Men vet du; jeg driver aldri og slenger dritt til bloggere. Hvorfor i all verden skulle jeg legge bort den oppdragelsen og folkeskikken jeg faktisk fikk en gang i tiden? Skal man slenge ut mobbete møkk, får man ihvertfall bruke korrekt navn og stå for det man skriver. Skriver man andre ting, er det igrunnen ikke så farlig. Jeg kan godt rose folk og være anonym , eller være uenig på en ordentlig måte og være anonym:) Synes jeg da. Andre har sine meninger. Vi er heldigvis ulike. Men jeg har sannelig også sett hos enkelte av disse unge jentebloggerne at dersom en eller annen person eller tre, er uenig med dem, så kaller de det for å bli utskjelt, kjeftet på…og skriver gjerne et eget blogginnlegg om saken,.selv om det aldeles ikke er noe slikt. Det har kun vært noen som ikke var helt enige med dem og kom med sine egne synspunkter i samme slengen på en helt akseptabel måte. Da lurer man jo litt på hvordan de tenker, må si det. De kan ikke forvente at alle leserne skal være helt enige i alt? Eller gjør de det? De er jo unge.
      Men disse nettrollene, mobberne..jeg lurer på om de føler seg bedre når de tråkker ned andre? Noe må det være. Jeg gidder ikke opptre med navn og så få sånne på nakken. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg