Ferie , koste hva det koste vil !

Sommershow deadwood city , Kløftefoss , norway
lommeboka blør i disse dager , forventningene er skrudd til himmels etter at de små podene har snakka med klassekamerater og venner om hvor de skal på ferie . Jeg hører ord som hotell og syden , gjerne fire uker med luksus hvor de skal kjøre vannskuter , prøve parasailing og Gud vet hva , og foreldra har sikra seg hoteller med barnepass og all inklusive – temapark billetter og fornøyelsesparker står i kø -for å ta imot ett glohet Visa-kort fra en mildt fyllesyk , bleikfeit nordmann på luksusferie , mor og barn stresser foran mens far egentlig ikke veit hva slags race han har starta , han bare drømmer om -ett minutt stillhet hver gang koden tastes inn – og kjenner svette perlene renner lettet ned over ansiktet når han nok en gang ser att transaksjonen er godtatt ….. det blir fred noen timer til….. 

 

hvorfor går folk i den fordømte fella gang på gang , hvorfor reise til Spania for å gå på rema1000 og spise dårlig norsk mat på en overprisa restaurant , for så å bli prakka på en hel masse overprisa drit langs veien på tur til det hotellet som muligens ligner litt på det som det var bilde av på nettet ? Og ikke minst at man må stå opp kl 6 om morgenen for å sikre seg ett par kvadratmeter ved sild i tønne bassenget fylt med alskens kroppvesker etter nattabadet til de svenskene som var der uka før ? 

Missunnelig -skriker nett trollet fra den møkkete kjelleren sin – når jeg skriver dette …. missunnelig på hva tenker jeg ? Missunnelig fordi jeg og min familie velger å kose oss i nærområdet ? Missunnelig fordi vi reiser rundt i vårt herlige land og nyter alle småsteder , eller reiser på fjellet ? Vi har jo rema 1000 her også ? Missunnelig fordi unga faktisk ikke må dele rom -men har sitt og det de trenger ? Missunnelig fordi vi bruker tiden sammen fordi det er ferie ? 

 

Luksusferie for meg er TID , tid til meg å mine – og det får man ikke kjøpt på nettet gjennom ett reisebyrå … og folkens , sjekk næromerådet like nøye som du gjør når du reiser på andre sida av verden og du vil bli overrasket hvor mye som finnes . Men det er ditt valg – ha en god visa ferie 

#ferie #visa #familie #økonomi #kvalitet #luksus #sommer #sol #sommerferie #barn #foreldre #pakkereise #allinklusive 

5 barns pappa med tid  ​

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg