jeg vil ikke dø for deg !

jeg vil faen ikke dø for din skyld , jeg vil leve i frihet ,kunne gå på gata uten å måtte se bak meg hele tiden om det kommer noe dødelig . Jeg vil fortsette å nyte friheten , friheten til å sitte på en krakk og spise reker en varm sommerdag . Jeg vil fortsette å la mine barn leve fritt og leke ute sammen med venner ,om det er snø eller sol. 

Jeg vil at Norge fortsatt skal være det Norge jeg har levd i trygghet hele mitt liv , og de som skriker om at det er å være gammeldags , og at verden går fremover  : har de sett at fremover i deres syn er ustabilitet, terror , usikkerhet ,mere hverdagskriminalitet ,overgrep og forskjeller i menneskers livskvalitet ,forskjeller som faktisk øker dag for dag . 

Hva var så galt med Norge for 25 år siden , den gang skoleverket hadde nok penger -hvor kladdebøker og blyanter var noe man fikk sammen med lærebøker og gode lærere? Hva var så galt med det å faktisk velge at en av foreldrene faktisk var hjemme for å ta vare på egne barn ? Hva var så galt med at eldre fikk god eldreomsorg og at familie var livets sentrum ? Hva var så galt med mange småbruk og at man daglig møtte melkebilen langs veien ? Hva var så galt med grensekontroll når man skulle rundt i Europa ? Hva var så galt at lærere faktisk lærte elevene noe på skolen og ikke bare står der som veiledere og trykker på digitale medier å forventer at et barn skal lære og oppleve ting på egenhånd ? 

GAMMELDAGS ! Skriker du , nett trollet , med ræva full av penger – du som synes mangfold og integrering av alle verdens tradisjoner er fremtiden ,du som tror at alle som kommer til Norge automatisk tar del i den norske væremåte , du som mener at det å redde verden er å øke mangfold og gi alle retten til å utøve sin livsstil uansett fra hvilke verden de kommer fra . DET HAR ALLTID VÆRT TERROR sier du , og nevner utøya som eksempel – selv om du innerst inne vet at du var tryggere som barn enn det du er nå.

at dine besteforeldre stadig får værre og dårligere hjelp i eldreomsorgen for hvert år som går , og at dine barn blir mer og mer oversett i et automatisert skoleverk er noe du skyver unna , du er mer interessert i at elbilen du skal bytte til fortsatt kjører gratis i bomringer og at parkering er nærmest sentrum – OG DU KALLER MEG EGOIST 

VI TAR AVSTAND til terror , men terroren tar ikke lengre avstand til oss , fordi vi lar dørene til vårt rike stå åpen , for alle , alle de som DU tror vil være med å bringe våre tradisjoner gå videre -samtidig med sine . 

-litt rart at du tror det egentlig – fordi du tar jo med dine tradisjoner til syden – til lokalbefolkningens store skrekk . 

HVILKE LIV VIL VI HA ? Vil DU gå rundt i frykt for at det smeller rundt neste gatehjørne , der du triller din designer barnevogn med din håpefulle . VIL DU bli den neste som ligger på gata og hiver etter pusten -samtidig som du kjenner livet tar slutt , fordi en eller annen gal person har funnet ut at nervegift er smart ? 

ER DET FOR ILLE Å KREVE : norsk folkeskikk , norske verdier (å ja da “trollet” , jeg vet at du tenker “hva er norsk”) det å oppføre seg som folk , jobbe for pengene , bidra til en positiv hverdag -leve fredelig !  Ikke påtvinge eller fordømme det norske -det nordiske -det trygge ,det rolige . 

JEG ER IMOT EKSTREMISME , men jeg har ekstremt lyst til at mine barn skal få leve sitt liv i et land med fred . Tanken på at vi skal oppleve VERDENSFRED er utopisk , men kanskje det å beholde nasjonal identitet og gå foran som ett foregangsland og har større effekt på omverdenen , enn å åpne grenser og importere terror ? Det vi ser i verden nå er jo rett og slett en gjeng med fanatikere som raser igjennom nasjoner i ett fakkeltog for å fremme sine ekstreme synspunkter og med utallige metoder prøver å svekke lands identitet og kontroll på en slik måte at ingen del av verden noen gang blir helt trygg igjen . ER DET NOE VI ØNSKER ? Er det det vi vil for våre barn ?

Fortsatt bekymra pappa – faktisk en god en ! 

#terror #sverige #stockholm #familie #påske #ferie #innvandring #politikk #død #vg #blogg #hashtag #fred #topp #freebe #gratis #del #følg #toppblogg #trend #mote #norge #norden #nordisk #penger #økonomi #skole #reklame #aftenposten #dagbladet #tv2 #nrk #p4 #kjendis #mammablogg #pappablogg #familie #barn #utdanning #politikk #frykt #framtid #drøm #virkelighet #mote 

 

 

5 kommentarer
    1. Det var betydelig flere terroranslag i Europa for 25 år siden. Hvorfor skal vi tilbake dit? Det eneste terroranslaget vi har hatt i nyere tid var ikke importert, men utført av en innvandringskritiker. Dette er bare nok et innlegg som bidrar til polarisering, og med det et mindre trygt Norge. Takk skal du ha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg