Grinete jævel ,javel!

i fare for nok engang å bli kritisert for ufin språkbruk, dårlig rettskrivning og att jeg sikkert bare ligger i senga å venter på penger fra nav så må jeg dessværre hive meg ut i skjærsilden nok engang ! 

1 GANG I ÅR HAR FOLK VIST SKIKKELIG HVA DE MENER ! 1 jævla gang og det var den 14/12 etter att jeg i frustrasjon la ut innlegget : NÅ ER DET FAEN MEG NOK !  Over 300 000 viste da att de har en mening , 300 000 stykker ble så påvirket att de begynte å si ifra , både om det var for eller imot. Hva skjer da i timene etterpå ? Joda , den ene etter andre begynner å hive seg på med sine versjoner , plutselig finner Div media til og med forskere som plutselig har funnet ut at det er smart og betryggende at mennesker beholder sin identitet og sin historiske bakgrunn …det å være nasjonalistisk ble plutselig helt legitimt igjen – var det pga 300 000 viste sin interesse ? Til og med tildels ekstreme venstreside folk måtte ty til retrett og si att det var lønnsomt med sterk nasjonalfølelse …. 

jeg fikk gjennom blogg og kommentarer på både nett og gata vanvittig mange kommentarer fra våre nye medmennesker om at de synes innlegget var noe de satte veldig stor pris på , de var lei av å gå rundt å høre beskyldninger om att DE med sine krav hadde ødelagt den norske skolen , og ikke minst måten historien til Norge kom mindre å mindre frem . INGEN  av de har gitt utrykk for at de ikke ville hverken lære mer om Norge , eller sagt at de ikke ville delta i norske tradisjoner – men fler lurte på om vi ikke var gla i vårt land … jeg fikk til og med en kommentar : DERE I NORGE TAR ALLT SOM EN SELVFØLGE , DERFOR FØLER DERE AT DERES TRADISJON IKKE ER VIKTIG … -men som han la til : dere har verdens fineste land , og er verdens fineste folk , VÆR STOLT AV DET .. 

denne kommentaren fikk meg til å tenke -en gang til- joda vi er faktisk så sikre og bortskjemte at vi tar vår verden for gitt .. vi lar oss overkjøre av at andre skal avgjøre vår fremtid , vi har det allt for behagelig . 

Det som og skremte meg blandt kommentarene var yngre mennesker , i 20 årene – fremtidsrettede og sikkert suksessrike som uttalte : kutt ut sytinga , verden forandres , vi er framtida … -unnskyld meg , kall meg gjerne gammeldags grinete jævel , men respekt for fortida er grunnleggende for ett hvert samfunn , det våre forfedre gjorde for oss som lever nå er høyaktuellt og viktig … du som glider der rundt i din BMW , eller nyter din  kaffelatte i din lange lunchpause …. eller har den feteste sykkelen når du og sjefen sykler birken for å oppleve norsk natur , det var ikke noe automatikk i at vi sku få det slik! Noen satset sitt liv og borret ett høl i bakken , opp kom det du kan nyte verdien av…. noen satset livet sitt for å forsvare landet vårt ,  noen får maten vår opp av bakken etter århundrer med jordbruk -noen står i sine fiskebåter uansett vær for din Susi …. 

Jeg driter i om du kaller meg missunnelig , underutdannet eller gammeldags – for husk att i fremtiden så er også du en historie – ER DU VILLIG TIL Å BLI GLEMT ?

 

 

-mitt innspill til videre debatt blir da som følger : tør norske myndigheter å sette norsk historie tilbake som hoved emne i skoleverket ? 

(Ps , bli med å bevis att en blogg ikke behøver å inneholde hverken , sminke , slanking , Restylane ,silikon , mote , sterile hvite hus , klær , penger , trening , livsstiltips -men at vi begynner å bry oss om verdier i oss selv !) 

på forhånd takk hilsen engasjert 5 barns far 

 

#historie #fremtid #rik #jordbruk #olje #millionær #nyhet #politikk #nasjonalist #norsk #norge #innvandring #skole #utdanning #mamma #pappa #bloggtopp #avis #giveaway #debatt #spørsmål #barnehage #fag

9 kommentarer
    1. Fantastisk å lese. Elsker engasjementet ditt:) må nok si meg enig med deg. Jeg elsker norske tradisjoner, kanskje gammeldags jeg og:) internationalt er det jo disse som blir frontet, gjør Norge spennende å besøke. Har vi glemt det? Ønsker deg en flott tirsdag videre:)

    2. A) Norsk historie ER tema i skolen. Men det er selvsagt ikke det eneste de lærer om….
      B) Man kan ha respekt for fortiden samtidig som man innser at verden forandrer seg.
      C) Nøyaktig hva er det du ønsker? Om du vil ha ENDA mer norsk historie inni skolen: hva vil du kutte ut? Første verdenskrig? Andre verdenskrig? Den kalde krigen?

    3. Virkelighetensverden: krigshistorie skal aldri fjernes , men kanskje det hadde vært en ide å gå tilbake å undervise mer om primærnæring og oppbygning av det norske samfunn sine verdier og bevisstgjøre mer grunnen til at vår verden er av den kvalitet den har idag , jeg har pratet med våre nye medmennesker og de spør direkte om hvorfor feks historiske opplysninger om nærområder og hva Norge står for og hvorfor , ser og i mine barns lærebøker og hører hva de driver med på skolen at det blir mindre å mindre lagt vekt på slikt . Mulig skoleverket har tenkt at dette med lokalhistorie og verdisyn automatisk ligger i læring fra hjemmene , jeg tar med meg mine barn rundt i Norge og viser dem “hva og hvor vi kommer fra ” , samme gjør jeg med våre nye landsmenn og de er super interessert og engasjerte , og sier at de får en mye mer forståelse for folket i dette landet sin oppførsel og verdisyn .

      Jeg er å klar over att verden går fremover , og det må den gjøre , men jeg synes det er flaut at mange ikke klarer å fortelle om sitt nærområdet sin historie til sine barn , eller sine nye naboer

    4. Virkelighetensverden: kanskje man kan redusere romere og galileiere , eller diktanalyse og nynorsk , ( nynorsk ville da kunne falle inn under norsk historie som ett bi fag , kanskje nynorsk da ville blitt mere attraktivt enn som Særfag slik det er idag) , tror ett nytt fag med tittel liv og lære hadde hatt en plass i dagens samfunn for å bevisstgjøre at det finnes forskjeller og likheter litt grundigere enn nå

    5. Det er flott med gretne gubber på 40+! 😀
      Unge folk er i ofte naive og på venstresiden i politikken. I hele deres liv har de blitt indoktrinert av politisk korrekte lærere: Vi må elske alle uansett legning, opphav, bakgrunn osv osv. Vi skal ha respekt for andre. Men skal DE ha respekt for oss? Det blir det aldri stilt spørsmål om. Ettervert som årene går forstår man (i vertfall de som evne å lese annen media enn sminkeblogger og dagbladet) at verden kanskje ikke er så rosenrød. Jo eldre man blir jo mer konserrvativ blir man vanligvis.
      Heldigvis foregår det en oppvåkning i Europa og resten av verden i disse dager. Det kan virke som om behovet for identitetsfølelse og sunn nasjonalisme og patriotisme er på vei tilbake. Om det er et kortvaring blaff eller en trend som vil styrke seg i årene som kommer gjenstår å se.
      Media og eliten forsøker å henge med, men de aner vanligvis ikke hva de snakker om.
      MEN det som er helt sikkert er at verden forandres. Voldsomt fort. Politikere på den tradisjonelle høyre-venstre aksen har ikke fulgt med i timen. Denne formen for politisk tankegang er utdatert og direkte skadelig for samfunnet. Dette har jeg skrevet om på bloggen min også. Vi trenger politikere som evner å gjøre det som er best for landet og for folket HER uten å tenkte på om dette passer høyre velgere eller venstre velgere. De må gjøre det som er BEST uansett.
      Det er fornøyelig å se hvordan Hadja Tadjik og han fjotten fra KrF forsøker å forstå hvorfor alle plutselig er så imot elitene. De konkluderer men de har ikke peiling på hva de snakker om.
      Det samme gjelder massemedia. Rights.no hadde nylig en sak om det, og jeg skrev også om det på fafnirs.blogg.no nylig: Det er gledelig å se hvordan massemedia stadig mister lesere over på mer alternative plattformer som blogger, rights.no, document.no, Motgift.nu, breitbart, Red Ice Tv etc etc… De sliter virkelig med å henge med i svingene. Det eneste de tenker på er hvordan de skal få klikkene og leserne tilbake til sine respektive plattformer.
      Det er derfor helt fantastisk at du klarte å få 300 000 nordmenn til å engasjere seg! Helt fantastisk. Det skaper debatt. Det skaper motpoler.
      Det skjer en oppvåkning av nasjonalt innstilte mennesker, i alle aldre, over hele Europa og Vesten forøvrig. Dette er bare begynnelsen….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg