Jævla NAVere !

Nå kommer de negative nyhetene igjen. Denne gangen er det nyhet om att 100000 personer ikke får penger utbetalt FØR jul, og navsjefen ser ikke att det er noe problem og det skjønner jeg jo godt . De som jobber i nav ser ingenting av slike problemer fordi DE SELV har jo fått utbetalt sin gode lønn ! Det att mennesker som vil det beste for sine barn og prøve få til en så normal jul som mulig , selv om inntekter kanskje har blitt utrolig mindre grunnet at de mistet jobben eller at helsa plutselig endret seg er jo ikke noe NAVsjefen merker ved sitt middagsbord på julaften.

Og en ting til kjære NAV , hvis 100000 personer blir berørt , så er det 100000 FAMILIER !

Hvis det er noen som jobbet ved feks RYGGE FLYSTASJON som ikke får utbetalt penger før jul , så anbefaler jeg att de snarest sjekker VENSTRE sin medlemsliste og krever å få feire jul sammen med de , slik att DE kan få oppleve hvordan deres politikk påvirker direkte familier nå i julen.

Samtidig har jeg å ett lite hjertesukk til , jeg leste en gledelig og meget flott nyhet igår om at mange av våre nye medmennesker skulle få komme raskt inn i bolig nå FØR jul , og det er helt strålende ! MEN hva med våre medmennesker som har bodd på gata i ti år eller mer grunnet rusmisbruk eller andre uheldige omstendigheter ???

Heldigvis kommer mange nok engang til å få oppleve litt ekstra i julen pga alle de utrolige flinke gode menneskene i Frelsesarmeen , Røde Kors og andre lokale og regionale tiltak , jeg har selv vært tilstede på slike dager og fikk ett helt nytt syn på det å bry seg , særlig en gang når jeg jobbet som frivillig på ALTERNATIV JUL i Oslo . Det er noe av det flotteste , mest menneskelige arrangementet jeg noen sinne har deltatt på , dette er en arena enhver person burde deltatt som frivillig på for å få tilbake den ekte medmenneskligheten !

Så tilbake til NAV , se menneskers bekymring ,ikke bli denne julens grinchen , men bli denne julens medmenneske , og husk att det er ikke alltid de som roper høyest som har det værst ……

#jul #nav #gaver #rødekors #frelsesarmeen #familie #penger #økonomi #julegaver #julemat #mamma #pappablogg #kjærlighet #barn #norge #gratis #giveaway #freebee

8 kommentarer
    1. oi – dette var ikke bra. Tankene mine går til de som blir berørt av dette. Enkelt å skjule seg bak at dette ikke har så stor betydning. Umenneskelig mener jeg. Da jeg bor i Stavanger – regner jeg med at det er mange i min krets som blir berør…… Dette var ikke kjekt. Tror nok de har nok å bekymre seg for, så får de denne beskjeden i tillegg…… ikke bra. Heia Norge sier da jeg….

    2. sølvi waage: din region er jo svært berørt i disse tider , det er rett å slett tragisk med tanke på att akkurat Stavanger har en meget stor skyld i att Norge har de inntektene de har , det er jo Norges oljehovedstad

    3. Ja håper jo at vi kommer litt bedre ut av det i 2017. Det er mange som er berørt og lever som Navere – fra betydelig større inntekter. Så det merkes. Er heldig en av de som ikke er berørt. Men skal jo ikke ta ting for gitt. Mye skjer i regionen for tiden da – grundere dukker opp og det er jo i disse tider det skjer. Men tilbake til utgangspunktet – ja vi glemmer litt det at fortsatt er det jo denne regionen som genererer de største inntektene til staten. Tross alt.

    4. Når jeg går inn på NAV står det utbetaling ca. 12 desember. Stemmer ikke det? Eller er det fordi du har glemt å fylle ut alle opplysninger?

    5. Runar: det gjelder 50% av de som mottarstønad , noen av de som går på arbeidsavklaringspenger har ikke samme utbetalingsdatoer , fordi de har hver 14 dag

    6. Viktige ting du tar opp her. Det er akkurat slik det er. Når jeg var ny i Norge og sto på bar bakke var jeg også avhengig av NAV en kort periode. Det føles ikke godt på noen måte. Jeg opplevde det sånn at nav kunne gjøre hva de ville med meg. Gi meg lykke og plutselig ta den fra meg. Plutselig ikke betale husleien min. Glad for at jeg har jobb nå, halleluja. Men det skal jo ikke være sånn for de som er avhengig av NAV…
      Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg