Nå er det jaggu på´n igjen !

da jeg dessværre ikke er no spesialist på det å lage fremvisning har jeg alikevel prøvd å lage en forklaring på hvordan jeg ønsket att alle skulle forstått innlegget mitt “jeg orker F… ikke ” 

i kommentarfeltet har stort sett alle takknemligvis forstått hva det dreier seg om , mens ett fåtall har opplevd teksten som støtende og diskriminerende ovenfor innvandrere . 

Så her farer det avgårde igjen,sikkert med både kommafeil og en t for mye her og der ,men det er jo viktig for noen . Like viktig som jeg mener det er å oppfordre til å beholde tradisjoner som att glade jul blir sunget både i skole og barnehage , at i hvilepauser og musikkstunder kan settes på gamle prøysenviser , jeg er IKKE kristen men tåler å høre litt historie uten att jeg føler at hverken den ene eller andre gudeformen en dag vil sende meg enten opp i himmelen eller ned i ett høl i jorda , og til dere i media som hauser opp om att ikke etniske norske ikke tåler deilig er jorden i originalversjon , eller andre som endrer tekster slik at man ikke skal bli støtt , det er kun ekstreme mennesker som blir støtt og de blir det uansett . Ekstremt kristne , ekstrem buddhister ,ekstrem muslimer , ekstreme nett troll ….. er det de ekstreme vi skal tilrettelegge samfunnet etter ? Bare fordi de skriker så innmari høyt , og har tilegnet seg en merkelig form for respekt i samfunnet ? 

Det er jo ikke lenge siden diskusjoner om sangtekster og barneprogram og bøker som direkte skulle sensureres var veldig aktuelle temaer i media – nå vet jeg att neste setning sannsynlig vil trigge “anonyme hatere” som skambankt så rett synger om- men, Pippi sin pappa var …..konge , det sto en ….. på ål stasjon . Dette er 2 eksempler på saker som skaper rasisme ,mer enn att det fjernes … hvor mange av våre nye medmennesker reagerte på disse to tingene ,FØR de ble slått opp i media ? Hvor mange etnisk norske reagerte FØR  det sto i fete bokstaver på forsiden av norske aviser ? 

Mitt spørsmål blir da  : hvem skaper rasisme ? Er det media ? Politikere ? Språkrådet? Ekstremisten ? 

Hva hadde skjedd om vi forklarte vårt språk , hvilke styrke betydningen av hvert ord har , istedenfor å fjerne ordet som en type innrømmelse om att VI NORDMENN ER RASISTER ? Jeg har aldri sett på Hellbillies-fans som rasister ? Ser bare det ” misforståtte ” eksemplet denne uken om ett notat på ville veier , pga en syk musikklærer . Helt greit att det var ett internt notat , men alikevel , de hadde VURDERT å endre teksten på lærerværelset , hvorfor ? 

Det neste blir jo at våre politikere kommer til å sette enda flere føringer på bakrommet om hvordan Norge skal integreres i den store verden – og det er der jeg retter min oppmerksomhet – og forhåpentligvis din! 

Min jul kommer uansett til å inneholde , juletre (selvsagt edelgran) , ribbe , pinnekjøtt , familietid , julemusikk , frisk natur , forhåpentlig snø,litt gaver , men mest ro og samvær med flest mulig mennesker og med ett håp om att det en gang blir fred for alle i hele verden .

Fortsatt deilig førjulstid til alle sammen 
#juleglede #sensur #blogg #familie #gaver #julemat #juletradisjon #giveaway #politikere #lærere #netttroll #nettroll #julenisse #pakker #julemusikk #juletre #tradisjonell #barn #musikk #julemusikk #snø #høytid #norge #norsk #

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg