Takk for att jeg får være med

endelig fredag -nok en lang arbeidsuke er over .. nok en uke med glede , tårer og oppfylte drømmer … nok en uke hvor veien mot selvstendighet og åpning for å gjøre egne valg er over.. frihet .. 

jeg er heldig som får være med på denne reisen , uke etter uke , år etter år… treffe nye mennesker , skjebner og drømmer.. 

jeg føler meg prioritert og viktig for samfunnet  , der jeg dag etter dag , mil etter mil sitter å låner bort mitt liv til det som i starten er en fremmed , men som ender som en god bekjent resten av livet … 

i familien min har vi drevet med dette i over 40 år , vært tilgjengelig og hjulpet mange med å realisere og virkeliggjøre muligheter som jobb , reise ,fritid og rett og slett bedre tid… 

vi har alltid hatt som mål å hjelpe alle slik att de kan ferdes videre ,trygt og med de rette mål i sikte.. 

innimellom er vi både psykolog og fredsmegler , økonom og samfunnsviter , lege og yrkesveileder… 

vi hjelper folk å forstå hverandre , får foreldre til å få tillit til sine barn og barn får forståelse for sine foreldre… 

noen er vi så heldige å skape en helt ny hverdag for ……

hva driver vi med , min familie -mitt yrke ? 

Jo jeg er den du møter i trafikken hver dag , sittende i passasjersete – rolig og balansert ,slik att dine barn , din kone , din mann -eller noen du kjenner får oppfylt drømmen om førerkort .. 

trafikklærer er min offisielle tittel , kjørelærer er det folk kjenner oss som … en gruppe mennesker med interesse i å hjelpe folk til å forstå hverandre og samarbeide i trafikken.. en oppgave som mange ser på som simpel og lite betydningsfull.. noen kaller det for enkelt … men jeg vet att den jobben og den innsatsen vi gjør for hver enkelt person betyr så mye mer enn dette – det har jeg seinest opplevd de siste 5 dagene , når eleven kommer med gledestårer ut fra bilen , med beviset på att de har blitt sjåfører – selvstendige og trygge.. 

disse smilene og tårene vi ser er verdt hele min arbeidsdag , gleden de føler er å min glede -gleden over å ha vært der som ett verktøy på veien , støttet ,trøstet ,forklart , tydeliggjort og noen ganger kjefta litt … har gitt resultater.. 

med dette vil jeg takke alle “gamle” elever og nåværende elever for att dere gjør mitt arbeidsliv så innholdsrikt og spennende … dere er og har vært helt utrolige , og kjære kollegaer -vi har verdens beste jobb og vi kan den best…

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg