Nå kommer vinter´n , den fine kalde tida

Nå kommer vinter´n …… den fine kalde tida -skreiv Jokke for mange år siden.. den gangen jeg var tidlig i tenårene og snøen bare var ett slør som kom etter sommeren . Ett slør som la seg så flott over minnene om varme , bading og flotte kvelder… 

nå som jeg har blitt såkalt voksen er synet av brøytestikker som plutselig har vokst opp i løpet av seine kveldstimer , løv som legger seg i hauger på plenen ,vinterklær til barna -som ikke  passer lengre …. dekk på bilene som må legges om, og vinterveden som nok engang ikke har ankommet vedskjulet i tide..–   Så kommer vinter´n …. kald … våt … vindfull ,nådeløs… som selveste avskyelige snømannen…. 

det er da jeg klyper meg sjøl i armen å tenker : jeg kan ikke klage , jeg har hus , strøm , varme og familien under tak .. mens flere jeg kjenner  må i de neste månedene kjempe en 24 timers kamp mot kulde , sult og stadige abstinenser …

gutter og jenter jeg vokste opp sammen eller samtidig med , gutter å jenter som ikke har vært så heldige som meg … 

Helt vanlige mennesker , med de samme drømmene som jeg hadde når jeg var tenåring … 

det er da jeg får lyst til å komme med en oppfordring , helt frivillig for alle å følge , men jeg ønsker meg en ting frem mot jul , og gjennom hele vinteren ….. kan vi alle bli flinkere til å se de som trenger hjelp ? Kan vi alle spørre hvordan folk har det ?  Kan vi alle være så snill å bry oss lokalt ? Si hei til naboen , om det så bare er med øynene ? Se etter att mannen i gata henter sin post ? Se PÅ  folk istedenfor FORBI ! Og tør å vise att du bryr deg …. 

på forhånd takk , del gjerne dette innlegget , støtt de som jobber døgnet rundt for å hjelpe , tusen takk til Frelsesarmeen og andre organisasjoner som gjør sitt ytterste for å redde mennesker – de gjør en jobb alle burde gjort helt frivillig. 

#frelsesarmeen #mot #familie #hjelp #vinter #misbruk #blogg #verdi #liv #trend #ootd #del #toppblogg #blogg #topp #klikk #liker #følg #norge #europe #best #verden 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg