MANN , ja visst F…. er jeg det ! Tvilte du?

hva er en mann ?

i følge Wikipedia så er en MANN :

En mann er et kjønnsmodent menneske av hankjønn. Mann kan på norsk, og mange andre språk, også brukes om personer og enkeltindivider generelt. Det kan for eksempel være i faste uttrykk, ofte gamle, som alle mann på dekk!gå mann av huse og førstemann, og ikke minst i pronomenet man, det vil si folk flest, ofte brukt synonymt med en eller du. Ordet mann betegner dessuten gjerne et menneske, helst av hankjønn, som har spesielle positive egenskaper. Det kan uttrykkes gjennom snakkemåter som å være mann for noe eller ta noe som en mann. Mann kan i tillegg bety mannlig ektefelle eller ektemann, det vil si en mannsperson som er gift med en kvinne eller en annen mann

Da er det direkte flaut å se “MENN” innta roller som små , furtne drittunger som sitter å slenger rundt seg med barnslige , voldelige og utenksomme uttalelser i “humorens tegn” …. eller enda værre er de “menn ” som fyrer oppunder og ser på de værste drittslengerne som sine idoler .. 

Da lurer jeg litt på ett par ting : 

-hvis jeg går bort til DIN KONE , og kaller henne en hore mens DU ser på … hva gjør du ?

-hvis DIN DATTER kommer bort til DEG å sier : pappa , jeg trenger hjelp . Noen har spredd nakenbilder av meg på nett ! 

-hvis du står å handler blomster til ditt barns grav , gutten på 1 år som plutselig bare sovnet inn – og noen bak deg forteller en vits om krybbedød …..

-hvis arbeidskamerater peker på en 13 år gammel jente å sier : hu sku vi pult ! , og det er din datter ?

eksemplenes makt er mange og tanken på hva folk får seg til å si er skremmende … 

Nå kommer sikkert en eller annen person til å kalle meg hårsår , att jeg ikke er mann , att tøflene er på …. men det er helt greit…  du kan kalle meg jævla feminist , ett jævla null… det er å helt greit … 

men DU skal tenke over en ting , du som kaller deg MANN  , att den dagen noen truer DITT BARN , PRATER DRITT OM DIN KONE , PRØVER Å FORGRIPE SEG PÅ DITT BARN , ELLER VITSER OM DIN TRAGEDIE  —– da skal JEG være MANN nok til å hjelpe DEG å DINE  allt jeg makter , og så håper jeg att du etter å ha lest dette hjelper meg…….

kommentarer mottas med takk……. takk for att akkurat DU leste mine tanker .
#mann #mannegruppe #barn #familie #fremtid #mobbing #trend #mote #skole #blogg #hastag #bilder #politikk #nyhet #giveaway #gratis #klikk 

2 kommentarer
    1. Spørsmål liker jeg 😀
      -hvis jeg går bort til DIN KONE , og kaller henne en hore mens DU ser på … hva gjør du ?
      rnykkjetting: Da kaller jeg deg en dumming også løper min kone og jeg vekk for så aldri å treffe deg igjen. evt;skulle situasjonen eskalere seg så ville jeg dratt frem mobilen og filmet deg rutte og rave.
      -hvis DIN DATTER kommer bort til DEG å sier : pappa , jeg trenger hjelp . Noen har spredd nakenbilder av meg på nett !
      rnykkjetting: Da ville jeg spurt henne om hun hadde tatt de selv eller hvor og hvem som var tilstede da bildene ble tatt også latt politiet ta seg av resten. straffelovens paragraf 390a vett (Y)
      -hvis du står å handler blomster til ditt barns grav , gutten på 1 år som plutselig bare sovnet inn – og noen bak deg forteller en vits om krybbedød …..
      rnykkjetting: Da ville jeg ha reist til graven og plantet blomstene. Joda, det ville nok frustrert og forundret meg at noen sto midt i en butikk og høylytt dro “død baby” vitser der forbipasserende fikk overhøre dem, men dette var bare et kort øyeblikk i et ellers langt liv og siden jeg mest sannsynlig aldri kommer til å treffe på denne personen igjen så hadde jeg ikke latt dette dyrke mer sinne og sorg.
      -hvis arbeidskamerater peker på en 13 år gammel jente å sier : hu sku vi pult ! , og det er din datter ?
      rnykkjetting: Da… hadde jeg fortalt arbeidskameraten at det er dattern min og rett og slett bare badet i den reaksjonen dette ville gi! XP
      ville ikke kalt deg hårsår, men du har en voldsomt aggressiv skrivestil! fornøyelse å lese 🙂

    2. Åh herre, enda en stakkar som griper sjansen til å fortelle deg hvor mann akkurat han er, uten noe reelt begrep om hva å faktisk være en mann innebærer.
      En mann er grunnet, har feste i realiteten og kontroll over følelsene sine, lille gutt. En ekte mann ser denne barnslige vitsingen på denne uthengte mannegruppa og tar det ikke personlig, men lar det fly fordi han vet at menneskene som står bak er korttenkte og evt har det vondt selv. En mann er åpen og møter verden med kjærlighet og forståelse, noe som krever virkelig styrke.
      45 år å skjønner ikke bedre, ser jeg. Under påskudd av å være en mann selv kaster du skam over hva det vil si å være en virkelig mann, uten at du skjønner det selv engang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg