Jeg er perfekt ! Å det blir du også !

du som sliter , sliter med å stå opp om morgenen , sliter med å finne motivasjon til å komme igang , sliter med å tro att du kan , sliter med å tro att du er bra nok…. eller sliter med å tro att du fortjener å ha det bra… da skal jeg fortelle deg noe som du kanskje ikke vet … 

DU ER NORMAL! 

Verden sånn vi får den fremstilt igjennom media er så uvirkelig som det går an å få den, de som sitter å gir oss “mål for det perfekte liv” har alle en side vi ikke får se … 

jeg er så lei av å se blogger om perfekte hjem som ser ut som ett utstillingslokale , hvor hver minste detalj kun dreier seg om å vise “verdier” … sterilt å trendy… ser hus der det bor flere barn , hvor man kan skimte en tøybamse , korrekt plassert i en stol , med matchende pledd … da tenker jeg : leker ikke dette barnet ?  Ser kjøkkenbenker og oppvask kummer så blanke og ryddige …. da tenker jeg : spiser de ikke ? Ser bilder fra baderom , hvor håndklær henger som perfekte tilbehør på polerte stenger … og jeg tenker : dusjer de ikke ? 

I vårt hjem tar klesvasken aldri slutt … fjellet med klær er der …. oppvaskmaskinen hviler noen timer på morgenen i påvente av neste invasjon.. minstemann har stadigvekk satt noen glass på benken … regninger og nøkler ligger der de finnes lettest.. tegnesaker og skolesekker ligger der de landet sist…. det ligger stadigvekk ett klesplagg her eller der , hvor det falt ned …. men sånn blir det når man lever … 

vi er tross allt 7 stk på det meste …. pluss besøk. Da blir det spor etter liv…. 

er vi da dårligere enn utstillingsfamilien ? Hva er viktigst ? Ett sterilt , “motiv”  hvor allt ser perfekt ut , eller ett mildt kaos hvor hver og en får utfolde seg …. er det greit å hoppe over “utstillingsvinduet” , ta med seg barn ut og glemme “det perfekte” …. 

jeg håper det blir mote å leve …. og att vi får MOT til å leve igjen… att vi tar tiden tilbake til det som virkelig teller … og att alle kan se seg i speilet ,forbi rynker , grått hår , og en kropp som har levd og si til seg selv : jeg er normal…. 

barbie og ken er jo fortsatt følelsesløs plastikk….. selv om verden deres er “perfekt” ….. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg