Jeg elsker ……..

jeg elsker jenta mi og barna mine , jeg har verdens beste foreldre og svigerforeldre… 

-jeg tror ikke på Gud ,Allah eller Djevelen 

jeg spiser oksekjøtt , gris og kylling …. Jeg følger norske regler og normer ..

jeg ser naboer klippe gress -selv på en søndag , ser gutter og jenter fly rundt lettkledde på sommeren , og skulle noen ta ett eple i min hage når de går forbi – så er det bare sånn det er…. 

Jeg snakker med alle , blir kjent med en hel verden …. Hyggelige mennesker som forteller om ferden … Jeg har vært heldig hittil på min tur , som begynte her i Norge og hvor ingen før var sur…. Vi hadde ett samfunn fullt av samhold og fred – og om sykkelen sto ulåst så forsvant den ingensted…gutter og jenter kjempet for likhet , på stranda der opplevde vi kjærlighet og frihet … 

Jeg har reist litt rundt i verden , sett mennesker der de bor , vært ydmyk alle steder vi har vært , sett godhet og tradisjoner og vist dem respekt , fulgt regler for ikke å ødelegge det som har vært kantstein i landene der jeg fikk være med . 

Nå sitter vi her da i kalde nord , blitt ett mekka for de med de fagre ord , velstand og gull har vi visstnok fristet med til de som er på leting  , etter evig fred… 

Nå kommer beskyldninger og fordommene frem , vårt land er visst urent og våre regler og normer står i klem. Hver dag kan vi lese om att det landet vi har er blitt rasismens og egoismens hovedstad , til og med våre egne faller i fristelse til å bære nag mot de som vil skjerme våre egne tradisjoner og fag. 

Som de aller fleste her i landet kan jeg være heldig å si , vår tanke er ærlig , vi ønsker bare å fortsatt være fri , fri til å tenke , mene og tro på den vi vil følge og på de vi forsto. 

Så om Gud , Allah eller Djevelen noen gang skapte ett verk , så er det flere tusen år gamle tekster som egentlig er noe herk… Verden er ment for liv og samhold , ikke overtro ,vold og fanatiske lovord.. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg