SNAPCHAT- HMMMMM

Hvem er jeg ? 

Blir litt forbanna når jeg ser att folk prøver å VÆRRA noe dem ikke er … Hver jævla dag ser vi bilder rundt oss av perfekte skapninger som reklamerer for all mulig drit , det oppstår trender og moter som i virkeligheten er umulig å oppnå … Hver sesong sin trend , virker som om hele forbanna verden er ute etter å skape dårlig selvbilde til alle … 

Ett godt eksempel er meg sjøl : 

-mann , 45 – utvilsomt midt i målgruppa til de som føler seg litt over middels sliten . Kroppen er ikke like fast , og eneste  kroppsdel som kan omhandles som betong – er hodet som helst vil fortsette å grave seg ned i puta om morran . Den spenstige ungdoms lyst er mer eller mindre død og begravet . 

Hva blir jeg bombardert med daglig ? Joda det er trening , trening , trening og atter trening . Og uendelig mye mirakel kurer for å få tilbake lyst og lekenhet …. En periode i våres sto det i landets største tabloider : DET ER IN MED “PAPPAKROPP” , fy faen å gla jeg ble ! Jeg er jo pappa og har en kropp! ENDELIG kommer min mote !  Men så kom sjokket , det var in med mage , det ble hevdet att menn med mage til å med var bedre elskere! … Hmmmm så da prøvde jeg tappert da , skaffe meg en mage lissom. Er faen ikke lett det når du opplever att hver fuckings  matbit er enorm ! Jeg ville jo bli drømmemannen jeg å! 

Klarte faktisk etter mye cola og feit mat å lage en sånn liten bilring over bukselinningen … Klærne føltes som middels tvangstrøyer og “pappakroppen” kom til syne … Dette var sånn i februar …. 

-så kom meldinger i nyhetene om att : NÅ KOMMER SOMMEREN !  , jeg følte meg ganske sikker på att den nyervervede kroppen var klar til å vises frem i offentlighet , selvsagt da innpakket i de riktige stoffene og med korrekt positur .. 

-tuslet ut i sola , småstolt over att jeg var tidsriktig bygget for en gang skyld , litt sånn bleikfeit minus moms 

å oppdager det grusomme , enten så hadde jeg vært den eneste som leste innlegget om PAPPAKROPP  , eller så var dette ett stykke lagt ut som en dårlig 1 aprilspøk ! For på alle kanter ser jeg MANNEKROPPER ! Veltrente vikinger , med både Sixpack og det som værre er , å her kommer jeg da med min halvslappe pappvins mage og trur jeg er noe ! Kan love deg att selvtilliten slo sprekker ! Eller krater for å si det rett ut ! 

-tuslet hjemover , mildt skamfull og med verdens mest vonde følelse om att detta var verdens undergang … Nok engang viste verden meg att jeg ikke var bra nok , nok engang følte jeg meg som -ingenting ….

-det er da jeg tenker …. Hvorfor ?  –

hvorfor er det ikke bra nok å være som jeg er,hvorfor skal jeg nok engang lures ut i den verdenen hvor mat blir fiende og det å synes blir en krig , hvorfor skal jeg da ødelegge meg sjøl fordi det bilde reklameverdenen har er uoppnåelig ? 

-i en alder av 45 , så er det lettere å gi litt faen i det presset , men det er å veldig sårt …

Håret forsvinner -drømmen om pannelugg ligeså …

brystkassa-mannens maktsymbol…. Gror igjen i lange hår … 

-skjegget utvikler fartsstriper – for å øke farten mot det å bli gammel…

-ledd og muskler (de som er igjen) , skriker etter hvile og ro stadig oftere ….

-HMMMM…. DA BLIR DET NY RUNDE MED MATMONSTERET… tilbake til de “gode” vanene for å straffe seg selv . Pine ut litt mer enn det som er normalt , gjør man det lenge nok så blir man faktisk ikke sulten… Det blir lettere og lettere å fortelle seg selv og omverdenen att ” jeg har spist ” … , det går bra … Fordi du er faktisk ikke sulten , du er bare lei … 

Dette er en hverdag det ikke er så lett å fortelle om , for mange … Dette er å en hverdag jeg har lært meg til å unngå … Etter å gang etter gang gått i fella på det å hate mat .. 

Ofte er det fokus på overvektige mennesker , ofte kvinner og en god del menn… Mens de som ser “bra” ut får komplemanger på hvor flinke de er … Hvorfor skal fokus være på kroppsbilder ? Uansett hva vi gjør på nettet så blir vi tilbydt raske løsninger , og hvis vi tar bilder av oss selv så blir vi mer el mindre automatisk retusjert… Hvor er vi på vei egentlig ? Hva slags bilde av menneske er vi i ferd med å skape ? 

-HVEM ER JEG ?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg