Faens jævla russ ,utakknemilge bortskjemte unger

Endelig nå er det snart over , den helvetes dunkinga og de møkkete , dritfulle ungdomma som flyr rundt å spyr ,halvnakne med 3 i promille. 

Dem ruller rundt i de helvetes bussa sine og driter i allt , hørte det var reine orgier hver gang det møttes flere russ på hvert sted.

utrolig hvor lavt standarden kan synke , pisser overalt og ødelegger allt de kommer over …. Norsk ungdom lissom , kremen av framtida …. 

Skikkelig forbilder for dem som ska gå videre på skolen….. Politiet må stadigvekk jage de rundt.. 

Endelig ,etter å ha skrangle seg igjennom russetid så må dem tilbake til den harde hverdagen  , og det virkelige livet .

DET SKA BLI LITT AV EN OVERGANG! 

Nå er disse jævlene snart voksne og må opp om morran , på arbe ! Tjene samfunnet ….. 

Dette er det folk sier , om russen de stakkars 3 ukene det pågår , russefeiringa … Slutten på lange vennskap ,slutten på det å være ung , etter sommeren nå starter den voksne verden , den verden med ansvar ,regninger ,hus ,barn og hjem… Hverdagen… Den som tar knekken på mange ,og gjør oss eldre … 

Jeg jobber med ungdom , prater med de hver dag , hardtarbeidende skoleelever med utrolig pågangsmot og aktivitetsnivå . De har fulle dager på skole ,lekser ,trening ,ekstrajobb,reiser ,opplever og lærer … De må få lov til å ta litt av de stakkars tre ukene i året , de må få lov til å drite seg ut sammen med jevnaldrende , og det som skuffer meg mest med oss såkalt voksne ,er kommentarer om hvor fæle de er , russen … 

Det kan være ditt barn , barnebarn eller barna til deres beste venner som sitter i denna bussen ,og bråker , så ikke prat stygt , ikke jag … 

Jeg synes det er forferdelig å lese om russ som blir flyttet fra sted til sted , gjerne langt unna folk , fordi de bråker … HVa hvis det skulle skje en ulykke eller ett uhell?  Blir litt som å flytte holmenkoll rennet til Finnmarksvidda , like mye fyll der , og bråk … Men det er ikke russen … Stemmer , det er jo familiefesten i Kollen… Der alle voksne forbilder viser hvordan man skal oppføre seg .. Hmmmmm….. 

Og til dere som klager mest , var dere russ ?  Har dere startet en gressklipper eller en motorsag en tidlig morgen ? Står dere å hoier og skriker på fotballkamp? Har du vært på konsert engang  ? Eller bygd nytt hus hvor maskiner kommer å går i ukesvis ? Eller har du vært på flyreise ? Eller på ferie i syden med værste grisefesten ? (Kanskje da med barn) julebord! Sommerfest! 

kanskje ungdom skulle begynne å sende bekymringsmelding hver gang vi voksne bråker ? 

OG TIL DERE SOM SYNES AT DE BRUKER ALLT FOR MYE PENGER , HUSK HVORDAN FORBILDE DU ER SELV I FORHOLD TIL ØKONOMI 

Jeg vil gratulere årets russ med flott feiring , og ønske dere allt godt i fremtiden , men husk …. Når dere blir gamle så finnes det russ 🙂

 

 

8 kommentarer
    1. Synes det er veldig respektløs av skriveren og ta alle ungsomsrussen under en kam, referer bare til den tiden leseren drakk seg dritings en gang, ingen er perfekte, spesielt ikke leseren som sikkert har prøvd og få så mange damer til sengs selv og var ganske så “løs” på tråden selv.. tenk Før du skriver herregud. Mest drama personen jeg har lest legge ut noen.

    2. En russ: hvis du leser innlegget en gang til , jeg går russen i forsvar , ikke i angrep , jeg skriver det aviser er fylt av og att folk tar feil:)

    3. Til En Russ. Mitt råd: ikke velg tekstanalyse på norskeksamen. Du kan garantert bomme dersom det er ironi i oppgaven.

    4. Hadde alle vært like
      hadde russetiden bare vart i 3 uker
      hadde alle forhold ligget til rette
      hadde ingen blitt syke av bråket
      Vel, så enkelt er det ikke. Jeg bor i Hønefoss og her var det russedåp rekordtidlig i år. 1. april satte de igang. Og de feirer og fester og har det gøy, og jeg unnder dem det. Jeg har vært russ selv, og tenker tilbake på den tiden og humrer over minnene. Sønnen min er russ i år og han er med og feirer, men det er på fredager og lørdager. Han har vært litt frem og tilbake i løpet av tiden på videregående, og prøvde seg først på en linje første år og så en annen linje før han tok et avbrekk med folkehøyskole, for så å fortsette. Han er derfor 2 år eldre enn de fleste av sine medruss. Kanskje det har noe med saken å gjøre, kanskje ikke. Han tar i alle fall skolen meget seriørst og sitter langt utover hver kveld med skolearbeid. Men han tar seg absolutt tid til fest og moro også, bare ikke på ukedagene (bortsett fra et par ganger i løpet av perioden fra 1. april.
      Russen her i området har delt seg i grupper, og de fester på ulike steder og på ulike måter, og jeg vil vel tro at det er normalen de aller fleste steder (tenk bare på hvordan det ville blitt i Oslo om all russ var samlet på ett sted hele, alle samme – hele tiden).
      Vel, jeg bor som sagt i Hønefoss, og jeg bor litt utenfor sentrum, rett ved den gamle nedlagte Follum Fabrikker. Det er Viken Skog som eier området og de har gitt beskjed til begge de videregående skolene her i byen om at den gamle tømmervekta er ikke et område som russen får lov til å oppholde seg. En av tingene er nemlig at det ikke ser ut der etter dem. Rett ved den gamle tømmervekta renner elva Begna, som ender opp i fossen i mitt i byen vår, og rett på den andre siden av elva bor jeg, med fri luftlinje 2-300 meter fra “festplassen”.
      Jeg sliter med en sykdom i indre øre som gjør at jeg får svimmelhetsanfall, jeg blir kvalm, ustø og har konstant hodepine og tinnitus. Lyd, lys og bevegelse påvirker hverdagen min, og jo mer jeg blir utsatt for av dette, jo dårligere blir jeg.
      Du kan tenke deg følelsen du kjenner i brystet, når en bil passerer i sakte fart med full guffe på anlegget og bassen dundrer i brystet på deg. Du kjenner det vibrerer i hele kroppen. Den følelsen har jeg også, men i tillegg til den så har jeg samme følelsen i det syke øret, det kjennes som om noen hopper trampoline på trommehinna mi, noe som fører til at øynene begynner å rulle, jeg blir svimmel og kvalm. så når russen fester på den ene siden av elva, ligger jeg kveilet rundt do på den andre siden av elva å spyr.
      Jeg unner dem festen, bevares, men ikke 7 dager i uka. Jeg kunne holdt ut med de plagene det gir meg om de hadde festet fredag og lørdag (og kanskje skrudd ned musikken litt, slik at glassene i skapet inne i min stue ikke står å klirrer og bassen vibrerer i gulvet og i øret mitt). Jeg kunne ha holdt ut. Men, når de i tillegg til fredag og lørdag også fester søndag – mandag – tirsdag – onsdag – torsdag og dette har pågått siden 1. april. Vel jeg tror ikke du heller hadde syntes så veldig godt om det.
      Ja, jeg mener også at de burde feste langt inne i skogen, hvor de ikke forstyrrer alle andre. Om det skulle skje noe? Vel, sjåførene på disse bussene og bilene må jo holde seg edru for å kjøre, ikke sant? og busser har vel de færreste av russen selv førerkort for å kunne kjøre, så de må jo ha leid seg en eldre sjåfør. Det burde ikke være noe problem å være et stykke unna folk, selv om det skulle skje noe. Og en annen ting, om man hele tiden er redd for at noe skal kunne skje, vel, da får man jo aldri utrettet noe.
      Jeg ønsker russen lykke til med endt videregående og velkommen inn i de voksnes verden. Jeg unner dem fest og moro, det eneste jeg ber om er å få slippe å være med på festen. Slik det er nå så drikker russen og så spyr jeg.
      Jeg kan ikke si annet enn at jeg virkelig ser frem til at denne perioden skal ta slutt.

    5. May B. Odden: Kjedelig at russen plager deg og gjør plagene du sliter med verre. Jeg har også tinnitus og hater støy (om det er noen trøst).
      Svein jr: Enig med deg i at russen må få lov til å kose seg og feire, men problemet er at det hele tiden blir mer ekstremt! Grensene skal hele tiden utfordres. Jeg er omtrent på samme alder som deg, og da min mor var russ hadde de en rolig fest like etter eksamen; de oppførte seg visstnok mer som voksne og ikke som en flokk med bortskjemte unger (vel, det finnes sikkert unntak blant dagens russ også. Skal være forsiktig med å ta alle under én kam).
      Russen har rett og slett tøyd strikken hvert eneste år siden en gang på 60-tallet. På grunn av dette er det heller ingen som tør å sette ned foten siden utviklingen har skjedd så gradvis. Til slutt aksepterer samfunnet galskapen og ser gjennom fingrene med det.
      De må altså gjerne få lov til å feire, men samtidig burde de være voksne nok til å vite hvordan de skal oppføre seg. Ta opplegget med russeknuter f.eks: Her oppfordrer de hverandre til å gjøre idiotiske ting som de ikke ville ha gjort i sine villeste fantasier hvis ikke russedressene og russeluene hadde vært på. Når de har fått på seg russekostymene er liksom alt greit. Da har man lov til å være så mye idiot man vil. Forstå det den som kan. Akkurat denne delen av russefeiringa burde avskaffes, etter min mening.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg