Super treningsdagbok !

En treningsgla nordmanns dagbok dag 1  “innkjøp”

idag ska ska jeg begynne ett nytt å bedre liv ! Har gått til innkjøp av allt det treningsguruer sier er livsnødvendig : 

begynte med netthandel da , synes det var greit å begynne litt i ro og mak mens frokosten ble inntatt  , bestående av en livsviktig slurk cola og en prince (altså brennende nikotin) spadde meg igjennom forskjellige blogger med flotte mennesker med både trutmunn og andre uforklarlige ansiktsuttrykk … Og noterte ned på ett kladde ark hva de forskjellige hadde for å lykkes med å bygge sommer drømmekroppen .

-litt overrasket når jeg så att pri 1 var no utrolig ettersittende klær ,med flotte farger og en hel haug med tekniske løsninger (sto teknisk treningstøy så det er vel no sånne duppedingser inni for å lede bort svette og holde kroppen på plass ) men må man så må man …. Sommer´n er nær … 

-neste på lista var sko , og der må jeg si att det var det værste …. Det var modeller for :asfalt ,hall, aerobic ,step,walking , mountain og en hel haug med andre utenlandske navn og typer , endte opp med noen dyre med flott farge…..

-så trengte jeg no å ha de svette klærne og det våte håndkle i etter trening , trodde det het gymbage , men nå var det visst MANBAG som gjaldt … Tok den dyreste for sikkerhets skyld.. 

-pulsklokke m/GPS , den var min favoritt , en haug med knapper , går på strøm og var dritkul …… Og dyr ! Kjekt å ha for å se att man lever i grenselandet mellom liv og død … Den jeg kjøpte hadde til og med automatisk oppringing til 113 med forklaring av puls og sted… 

-sykkel måtte jeg også ha , før i tida het det treningsracer , hadde bukkestyre og klossebrems som kun virka når det ikke regna … Men nå! Flytende skivebremser , sømløse gir , ergonomisk sittestilling ,Carbon og kevlar …. Fjæring ……  Og de feite felga! 

-ble også rådet til å ha sånn abonnement på trenings studio , fant flere her i byen , og alle hadde to mnd gratis , så der er jeg sikra i 12 mnd ! Skreiv kontrakt med alle , leste ikke det med liten skrift med skitt 12 mnd er 12 mnd …. 

-PT  …. DER STO JEG FAST , måtte Google hva det var , men fant fort ut att det skulle være en hyggelig treningspartner som for noen få kroner skulle holde motivasjonen oppe.. Bestilte sånn startpakke der , to steder … 72 timer … Hyggelig å ha noen å prate med mens man trener … 

så så jeg noe jeg måtte ha , en av bloggerne hadde verdens kuleste entre på treningsstudio , no de kalte CLASSYWALK , blå med lys … Og elektrisk ! 

DAG 2   …………………..

dvs dag  2 kom ca 1 mnd etter dag 1

hadde nå brukt 1 mnd på å vente på pakker fra himmel og helvete , postnord og sør … 

Endelig var allt i hus og det nye livet skulle starte …. Hadde vært hos frisøren dagen før møte med PT , fiksa litt på hentesveisen og fått bort de Værste hårene i de fleste kroppsåpninger ( var visst viktig i forhold til hygiene og no de kaller press ett eller annet ; til og med håra på ryggen forsvant etter en herlig sviende opplevelse )

vel fremme ikledd en ballett tights str jævli trang , en teknisk topp som minte mest om tvangstrøya til en sånn sirkusartist jeg trudde sku dø når jeg var mindre ,og no sko med ei bue under som var umulig å gå med mindre man vagget som ei geit midt i værste melkesprengen… Tuslet jeg småsvett inn i treningshimmelen , med vekt på personlig trening , det var hvertfall det som sto på døra …. Entre med classywalken ble ikke noe av da den prøvde tappert å ta livet av meg mellom komfyren og kjøleskapet første dagen jeg prøvde den… Så både den og jeg døde bittelitt , mest den faktisk etter att jeg litt sånn fylt med adrenalin tok fart å smelte den inn i murveggen… 

Vel inne ved loungen møtte synet meg som kunne fått ett hvert menneske til å bli usikker , der sto det noe som lignet atletiske utstillingsdukker , heeeelt perfekt i utseende og form… Og de var levende !

så var det inn til PT for å starte samarbeidet … 

Bare så det er sagt , jeg har vært i militæret …… Og overlevd steinharde dager  på rekruttskolen i luftforsvaret (fast inventar på sykestua ved dårlig vær )

men det her ….skulle teste Max puls og no dom kalte o2 , en øvelse som tok 15 femten minutter!

måtte opp på rullende landevei, og fikk samtidig en film jeg sku se på for å “glemme” smerten…

Vel inne i øvelsen , ca etter 3 minutter begynte klokka å pipe , filmen ble stadig mer uklar og det ble jævli varmt …. Eller rettere sagt uutholdelig…. Plutselig begynte klokka å gjøre rare lyder ,så ble det mørkt… 

 

Fortsettelse følger i del 2

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg