Helsevesen?

i nyhetene de siste årene har overskriftene vært “mangelfull behandling” og “utslitte pleiere” , masse negative og til dels skremmende innlegg. 

Nå er tvillinggutta våre litt over tre uker , tre uker siden vi rusla inn på fødeavdelinga på Ringerike sykehus , spente og litt redde for hvordan dette skulle ende. 

Og hva var det som møtte oss der ? 

Det jeg skriver nå er viktig , veldig viktig å huske og forstå…. 

Vi kommer inn på en avdeling , ganske urørt fra da min førstefødte kom til verden for 19 år siden, blir møtt av ett eget samfunn av vidunderlige mennesker , av ro og trygghet . Denne gangen var min 4 tur hit , og min samboers første . 

Smilene og varmen disse menneskene utstråler er unik, selv om det var veldig hektisk med mange fødsler og sykdom blandt de ansatte så merkes det ikke utad, servicen og oversikten er der , det å oppleve gleden til de som var på jobb den tiden vi var der var så utrolig fint , jeg har selv jobbet i helsevesen i over 10 år og opplevd hvor variert en hverdag kan være , fra himmel til helvete på sekunder…. Alltikevel er DE der …. Følelsen av samlebånd og fabrikk er totalt fraværende. 

Jeg må bare takke på vegne av min familie og våre to nyfødte for en utrolig flott start på ett , rettere sagt to nye liv. All honnør til dere som dag etter dag står der klar til å hjelpe , roe , trøste og bistå i mange pars nye hverdag . 

Tusen takk til pleiere , leger og alle som får føden på Ringerikes sykehus til å fungere så flott 

vennligst hilsen 5 barnefar svein Jr 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg