Hvordan holde seg ung lengre

Her kommer min metode for å holde seg ung leeeenge , og det virker garantert!

 

Som veldig ung startet jeg min idrettskarriere med skole fotball , spilte 15 minutter mot paralellklassen og gjorde selvmål deluxe , ble umiddelbart kastet av banen … Gikk da over til vinter idrett , bortoverski og ishockey … Bortoverski var veldig greit så lenge det gikk nedover og ikke var for bratt , oppover virka verken skia eller kroppen så i en alder av 10 år så var det allerde avgjort att jeg ikke blei no ski fantom.., hockey derimot .. Der var jeg dritflink , særlig når jeg var heeelt aleine , måtte slutte med det da kroppen bestemte seg for å bare vokse oppover og ikke utover :/

 

Begynte etterhvert på ungdomsskolen, der var kanonball favoritten , det å kaste livskiten ut av de du likte minst var en fornøyelse og i og med att jeg var så utolig tynn så var ikke jeg no lett mål… I ett sårt øyeblikk synes jeg sykling var gøy , helt til jeg tok med racersykkel inn i skauen for så å dra av mesteparten av huden i trynet ….

 

På videregående ……. Hmmmm fikk karakter …. Men kan ikke i beste øyeblikk huske en eneste gymtime ..

 

Begynte å jobbe som 18 åring innenfor helsesektoren og trente på å løfte og holde mennesker i 11år med det resultatet att jeg fikk skikkelig stilig diagnose “leddgikt” , med beskjed om å slutte å belaste kroppen .. Gikk da over til yrkestransport og budbil , for der er det ikke mye tunge løft lissom …. Ble faktisk sprekere da … Endte på matchvekt på 54 kg , og det er jo dritbra når man er 193 cm høy

 

Kjørte buss i en lengre periode for å få tilbake litt fett på kroppen , funka faktisk , gikk opp utrolig 30 kilo på 5 år ..

 

Nå har jeg jobba som kjørelærer i 10 år , sitter utrolig mye på ræva , spiser 1 gang om dagen , drikker utrolige mengder med energidrikk … Beveger meg litt under normalen på fritida og er i bedre form enn på mange mange år …

 

Glemte i forbifarten att jeg har røyka i 30 år …

 

Hva skyldes det att jeg fortsatt er i bra form og holder meg ung ????

 

DET ER ENKELT !

 

Jeg trives med meg selv , har verdens beste samboer , barn og foreldre … En utrolig sosial jobb… Og det finner du ikke på ett dyrt treningssenter!

 

Så var dere selv , smil til ditt speilbilde, lev lenge og lev godt 😉

3 kommentarer
    1. Petter skjeen: takker 😉 prøver å ha en blogg om det å værra normal;) er så mye press og pes om det å være sunn att verden blir syk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg