Gravid , det skal være sikkert og visst!

Gravid , ja er faktisk det , no så jævli og…. Ligger her i senga , kl er nå 03.17 … Ved siden av ligger samboern og sover sin dype søvn , fullt fortjent…. Mens jeg våkna for 8 minutter siden , gjennomvåt av svette , puls i hundre og helvete… 

Hjerte banker som om jeg sku løpt den villeste maraton…. Måtte bare gå på badet og ta en kald dusj jeg… Ikke att det hjalp no men var verdt forsøket… 

Snart skjer det , faktisk når som helst….to nye mennesker er på tur ut i verden… To stykker , på samme dag… To stykker som skal se, lære og oppleve det å vokse opp.. Få oppmerksomhet , ømhet og kjærlighet… To stykker som skal bli kjent med de tre utrolige barna jeg har fra før… ,5 skal bli 7… Pluss to katter… 

Kjenner beina verker , vondt i ryggen….. Vann i kroppen… Humørsvingningene… Kjenner det att det skal bli deilig å få kroppen tilbake for seg selv… Kjenner spenningen på att det å bli forelder for første gang ligger der som både gru og glede.. Ser frem til å bli ferdig med å bære på to aleine, se ansiktene og hendene, se hvem bein det var som vekte midt på natta med å sparke inn i ribbeina som er såre nok fra før… 

Snart ligger det to der , i hver sin seng som bestefar har bygget , ser att han bryr seg , uten å “bry” seg… Bestemor er der ,  klar og spent…. Klar til å bli besteforeldre for første gang-.. Og må ikke glemme de to andre  besteforeldrene som blir besteforeldre for 4-5 gang 🙂 

Så kjære jenta mi , jeg gleder meg til att gutta våre kommer , sånn att vi kan dele på jobben og gleden av det å ha barn… Gleder meg til å se hvordan du vil oppleve det å få egne barn og ikke bare være en super stemor til de jeg har fra før.. Gleder meg til att vi blir mange , og for å si som han som snart ikke er lillebror lengre : gleder meg over att jeg får en veeeeeldig stor familie og att jeg aldri blir aleine… Sånn som dere var når dere var så gamle som meg… 

Elsker deg, hilsen mannen din

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg