Ootd , whaaaaaaat!

dagens bloggere , altså DE POPULÆRE, de viktige trendsetterne snakker ett eget språk… Jeg måtte skikkelig ut i Google verden for å skjønne hva de egentlig skreiv for no …. Ootd …. Hmmmm outfitoftheday…. Må man finne på forkortelser for allt lissom? Skjønner att mange sliter med å uttale lange norske ord på en snerten måte når trynet stort sett inneholder , botox, tre tonn brunkrem ,antirynkesprøyter , silikon… HVOR MANGE UNDER 55 ÅR TRENGER ANTI RYNKE KREM? Greit att man begynner å fylle opp slappe kroppdeler når man blir gammel , men silikon når man såvidt har begynt å se ut som ett voksent menneske? 

Hadde vært jævli ålreit å sett alle de perfekte rollemodellene (figurene) når de våkner på morgenen etter en perfekt aften ,sparklet og pyntet for dagens fotoshoot… For de litt opp i åra ,husker dere herodes falsk sin låt ,elg på puta ? Det som ser utrolig flott ut på byen ser sjelden så innmari vakkert ut Når du våkner ved siden av den om morran … Burde det kanskje kommet ett påbud om å ha ett dagen derpåbilde hengende rundt halsen ,slik att man kunne være sikker på att det var askepott man våknet sammen med og att det ikke hadde skjedd en forhekselse i løpet av natta? 

Man PUSHER seg opp og strammer seg inn, og så fort man kommer i Adam og evas drakt så sprenger sannheten seg fram… 

Hvorfor blir tildels uekte , konstruerte person sett på som foregangsmennesker? Blir skikkelig skremt jeg når jeg leser att Sophie Elise blir kåret til den viktigste blogg kvinne …. Jeg vil ikke att dattera mi ska vokse opp med ett forbilde som er så opptatt av å endre utseende og være så styrt av markedskrefter… Hva slags signaler er det vi sender til unga våre? Ene øyeblikket sier toppbloggere “Vær deg selv” , for såå å anbefaler 13-14 åringer om å trene seg ihjel og spise gress til mat… 

Ser og menn på min alder 25*1,75 år…. Begynner å bole seg, trener som ett helvete , strammer inn og bygger ut …. Brunkrem, solarie, trenings abonnement , dyrker seg selv ihjel…. Foran sine barn… For sååå å si “så flott du er, stol på deg selv” til barna når de er lei seg… 

Jeg er ikke no supermenneske , jeg jobber for mye , røyker , beveger meg for lite , men jeg er oppriktig gla i mine barn , veldig gla i min samboer , utrolig gla for å ha en familie… Lever for å hjelpe de rundt meg til å ha det best mulig.. Prioriterer det å fortelle att det er bra nok å være seg selv… Uansett hva man vil være… Er jeg da en dårlig far?  Jeg lager ikke designer matpakke til unga mine, men jeg sørger for att de får i seg variert mat… Jeg må ikke kjøpe de råeste tingene , men har mer enn nok av allt… Jeg tåler att naboen kjøper ny bil, jeg til og med gratulerer han , uten å måtte kjøpe en nyere selv… 

Fikk her en dag en Mail fra en person som tilfeldigvis hadde lest bloggen min, hun lurte på hvordan jeg turte å skrive sååå normalt… Jeg synes det er vanskelig å svare på , fordi det er normalt for meg å tenke på mitt og mine først.. Hmmmmm… 

Håper du som leser dette nå kommenterer om hva dere synes om framtida , hva ska vi legge vekt på lissom.. Penger? Utseende? Eller er det på tide å begynne å leve igjen, la barn være barn, la ungdom forbli unge så lenge som mulig og att vi voksne innrømmer att vi har vært både barn og unge selv….. 

 

6 kommentarer
    1. Jeg er bare et barn, men barn er også på blogg nå. Vi har vokst opp med sosiale medier 🙂 jeg koser meg hvertfall veldig med bloggen min 🙂

    2. Er du tankeleser? La merke til et innlegg med den forkortelsen i går og undret meg over hva OOTD betyr. Jeg brydde meg ikke nok til å google dette – trodde nesten det var skrivefeil 😛
      Den utviklingen som du beskriver, har skremt meg lenge. Hvordan skal det bli med generasjonen etter igjen? Det lover ikke godt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg