Fy F….. Detta er for drøyt

sitter her da… Tenker på hva jeg satt å tenkte på når jeg var 14-15 år gammel… Verden lå der foran mine føtter … Bekymringsløst og sjokkrosa..(80 tallet vettu , det med 19 foran ) … På radion hørte jeg Kylie minouge , Madonna , ozzy osbourne , bowie…..—– husker jeg lurte på hva de “gamle” tenkte på… Att de ikke skjønte no om framtida… DE OVER 40 lissom…. DE som var over halvveis i livet … DE som var bekymra for ungdommen…. DE som håpte att unga dens ikke gjøre for mye faenskap….. DE som satt hjemme å venta på att poden sku komma helskinnet hjem…. DE som maste om att “Nå må du spise , ikke sitt oppe for seint , rydd rommet , hjem før 11” ….. DE du grudde deg for å vise lappene og breva fra skolen til…. DE som alikavel sa satt DET GÅR BRA…… 

Jeg sitter her da… I morra har jeg bursdag…. For nte gang … 

Fortsatt hører jeg kylie,Madonna , ozzy og bowie…. Men bowie er død……lemmy……. 

Stjernepose,Leif juster,halv7,Kassetter,video,lp-plater,rullings,telefonkiosk,bruspulver,brus på glassflaske,butikken på hjørnet,brev,pusurdagbok,poco loco,stock atkinson og waterman,aids,atomkrig,Berlinmuren,kong Olav, millennium,tv2,Nokia,ericsson,boomblaster,runDMC,rulleskøyter,pog,hoppetau,fotballkort,slåball,basketsko,isba,hockeysveis.internettkafe,er ting som fløy forbi…. I rasende fart…. Jobber kom …. Jobber gikk… Ny jobb… 

første kjærlighet, venner , miste venner……. Begrave venner…. Få samboer..begrave flere venner …Få barn…finne igjen venner… Få enda flere barn…miste venner…de man ikke trengte….miste familie…. Få tenåring…. Miste mer familie:….. ny samboer…få barn….Få enda en tenåring…. Skilles….. Ny samboer…..Få flere barn…. 

Ingen ska komme å si att det å leve er lett… Men du verden … Jeg ville gjort allt igjen … Uten unntak .. Livet har forma meg til den jeg er.. 

Jeg har verdens beste foreldre… Verdens beste unger… Verdens beste samboer ..verdens beste familie… Verdens beste jobb… Og i morra … 1 februar… 2016 er det 45 år siden jeg kom skrikende… Visstnok for deretter å holde foreldra mine konstant våkne hver natt i 9 mnd….. 

Jeg er litt elefant mellom øra , husker mange flotte mennesker og detaljer fra livet mitt , mange koselige bilder i hodet mitt.. Både fra mennesker som fortsatt er i denne verden og fra de som har tatt turen videre.. Jeg vil takke alle de som er der og har vært der, vil ikke nevne navn på noen da alle vet hvem de er selv.. 

Håper å beholde dere i all fremtid, for å samles ett sted engang.. 

Nå var det ikke meninga att detta sku være no deppe greie, fremtida ligger der mer enn noen sinne…. Fortsatt er det oppgaver å løse , drømmer å forfylle… Og selv om att je blir mange år i morra og regner med å bli påmindt det en rekke ganger så vil jeg bare si til mitt forsvar, JEG FIKK 2ÉR I MATTE , jeg kan ikke telle lengre enn til 25! 

Så på forhånd takk tel de som er såååååå flinke tel å minne meg på att tida går fremover…. Stå i ramma… Det kommer alltid en ny dag 

Hilsen 

evigunge Jr bølla…………….—– 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg