Jævla…….kropp

forbilder, idoler…. Rollemodeller og foregangspersoner… 

Reklamer , modeller , bloggere , kjendiser , wannabees… 

Rikinger , politikere, konger , krigere… Eller vaskedama på eldresenteret, hu kule i kassa på kiwi eller samboeren som overlever å bo sammen med meg.. 

Hvordan ska vi væra for å væra bra nok… 

Ene sesongen er det inn med pappakropp, for i neste så ska man se ut som hulken.. Før jul blir vi fora opp på god mat og godterier for så å bli salatetende kaniner i hyperfart mot sommeren for å få trent frem den første sixpacken, som ligger godt lagret under vinterspekket.. Er ikke såå lett da og dra seg ut fra den vedfyrte stua ut i en bikkjekald bil , for å gå inn i ett tilsynelatende billig trenings senter … Med tre mnd prøvetid og deretter livstids abbomement om du vil eller ikke … 

Var på ett sånn treningsstudio for en tid tilbake … PRØVETIME … Med no de kalte PT … (Pervers Terror) , ble bedt om å vise nåværende form.. Og ytelse .. Ble trilla opp på sånn rullende landevei , stroppa fast tel sånn nødstopp ,og fikk beskjed om å holde meg fast og gå i det tempo den jævla maskina var innstilt på.. Målbevisst som jeg er , etter å ha startet å røyke i 13 års alderen, gjorde jeg som PT sa , (PT VAR FOR ØVRIG. DA LETTERE OVERTRENT HUNKJØNN) og startet det jeg kaller å løpe… 15 min sku jeg fortsette med dette …. Med maske som sku måle om sylindre dro som da jeg var ny… Etter 2 minutt forsto JEG problemet ,,,,, mild rådebank i venstre side og ekstremt dårlig sirkulasjon i varmeanlegget… Temperatur gikk raskt over til kritisk høy ..- 3 minutter inn i lett jogging begynte det å oppstå ett hvitt forførende lys langt der borte… 

Lett sprutende av herlig salt svette ga jeg utrykk for att dette begynte å bli nok, 4 minutter…. Da tittet den veltrente på meg med strengt   blikk å sa: nå er du varm nok til å begynne å løpe ….. Maxe ut kalte hun det , med en stemme jeg svakt kunne huske fra rekruttskolen … 

Og jeg løp……….. Visstnok i nesten 7 minutter… Før alle varsellamper sto å skrek rødt…. 

Ja ja ….. “Du overlevde” sa PT….. Langt der borte hørte jeg hun fortelle om treningsopplegg og legesjekker…. Før jeg krabbet ut i bilen… Kjørte hjem..

jeg gjorde som PT  den gang sa jeg skulle , jeg reiste til legen…. Sku sjekke metabolsk ett eller annet… Fikk med papirer fra den derre overtrente j…. Som lege og skulle se på… 

Vel inne på legekontoret (etter å ha hørt om liktorner,inkontinens,og andre spennende tilstander på venterommet i 1 time ) ,blir jeg bedt om å kle av meg , på overkroppen, gjør dette og legen begynner å sjekke hjerte.. Det slår , blodtrykk…..OK …. Blodprøver….– hmmmmmmmm

etter en liten spørsmålsrunde om kosthold og ernæring (noe jeg var flink i i 7 klasse) finner legen rask ut att sukkerinnholdet og mengden e-stoffer som renner igjennom min veldreide kropp nok ikke er av det mest fornuftige slaget … Fikk litt følelsen av att den dagen jeg skal gravlegges så må jeg behandles som radioaktivt spesialavfall.. DU RÅTNER IKKE MED DET FØRSTE , var en av setningene 😉

No spesiell løsning på situasjonen kom det ikke , bortsett fra , SLUTT Å RØYKE , TRENE MERE….- dette er nå 5-6 år siden , minst …. 

Fortsatt røyker jeg, fortsatt er jeg ‘193 cm lang , fortsatt vekt 84 kg , fortsatt like frisk- og hvor mye har jeg trent ? 

Hmmmmm, 3 barn , jobber 200% , har ADHD … Og fremtiden sier meg at det blir bare mere å gjøre ….. Trur jeg fortsetter som før jeg , og BLIR MEG …. Oldefar sa alltid DU FÅR VÆRRA SOM DU ER NÅR DU ITTE VART SOM DU SKU…. 

god røyk…..-sees igjen 🙂

 

1 kommentar
    1. Jeg eer så lei av å prate og høre og overhøre og se og tenke og spekulere i temaet kropp :):):) la oss gi en blank f :):) Vær deg selv du, så kommer du langt nok! God natt, da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg