Upynta og usminka , men jævli pen!

sitter her , sliten etter jobb , føler meg som en most potet ,putta inn i en allt for trang vakuumpåsa….

hue sitter på toppen ,og det merkes for å si det mildt! Men jeg er hjemme…. Hjemme hos de jeg bryr meg om… 

Hjemme hos de som ser når hodet er klar til å eksplodere.. Hjemme hos de som forstår att litt ro og avkobling redder dagen.. 

I en sånn stund som nå tenker jeg på alle de jeg har møtt eller sett langs veien idag … Alle de vellykkede menneskene som i dag tidlig stormet mot skole og jobb… 

Lurer på om de også er rimelig pumpa og har mest lyst til å kaste den “passe” buksa lang under senga , etter å ha oppdager att den har pressa vitale deler til de har blitt blå… 

Lurer på om den oversminka blondina , med det sølvfargede håret og den utrolig stramme kjolen , går hun sånn hjemme?

eller den stilige bankmannen i armani….. Sover han i den ?

og ikke minst han som jogget i supertight joggedress i dagtidlig før øya mine var enige om att det var dag , jogger han enda?

har dere tenkt som meg, hvorfor er vi så opptatt av utseende når vi ska ut i den stressende flokken ?

ser ungdom med parajumper og no dem kaller UGGS , passende navn på skoa forresten , de ser ut som no utgåtte tøfler oldemor gikk med…  De har og moteriktige skjerf og no vatterte jakker , minner om gamle dyna tel bestefar… 

Hvem sier hva vi skal gå med ? 

Blir jeg ett viktigere menneske om jeg bruker 12000kr på ei jakke ?

er JEG mere verdt når skoa kostet 7000kr?

sier veska som hu flotteste jenta bruker ,ja den til 9000kr noe om henne som person?

er jeg smartere fordi  jeg kjører Mercedes ?

i disse MOBBETIDER, hva er det vi mobber , og hvorfor?

en smart mann har sagt:

vekk en person fra sin vakreste søvn ,og du får vite hvem han er…….

Har det blitt sånn att folk bare er seg sjøl innafor husets 4 vegger ?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg