JULETID

Jul ….

Siste søndag i advent … Året er 2015.
Nok ett innholdsrikt år er på hell, ett år hvor verden nok engang havnet i forandringens lys..
Mange skjebner har blitt vist frem i media , mange inntrykk som brenner seg fast i hodet.
Hele land er i ferd med å bli ødelagt , mennesker er på flukt .

Nyhetene flommer over av bilder der folk reiser igjennom Europa , for å få ett bedre liv… Flykter fra krig.. Ressurs sterke mennesker ,med all moderne luksus i sin bagasje .. De har penger , mobil og PC … Men reiser allikevel videre nord selv om de har vært i land der freden rår …

Samtidig sitter det mennesker flere steder i verden og tenker på om de har mat nok , til og overleve i morgen … Og de har rent vann , ikke til å dusje i , med til å drikke for å overleve , en dag til…….

Til og med i verdens rikeste land sitter det mennesker å lurer på hva morgendagen bringer , hvor skal jeg sove i natt ??? Hvordan kan jeg få bort morgendagens abstinenser …

eller de som sitter å gruer seg til skolen begynner over nyttår,til skrytelistene over hva man fikk til jul blir offentliggjort ….. Og de vet att mor og far ikke hadde muligheten til å gi dyre gaver … ( de kunne “bare” gi sine barn kjærlighet ,varme og trygghet denne julen )

Julen er tid for omtanke sies det …

Er det rett å ha medmenneskelighet 1 dag i året ?

Jeg synes vi skal starte noe nytt denne julen, en ny trend ….

Jeg ønsker meg en verden der noen spør meg : hvordan har du det ????
Eller en verden der jeg kan spørre : hvordan har du det???

Facebook spør meg hver dag : hva tenker du på ?
Mitt svar er :
Jeg tenker på fremtiden vår , en fremtid større enn en skjerm på noen få tommer , en verden der folk ser meg inn i øynene å sier det de tenker..
En verden der man kan si : hvor pen du er idag ! Uten att den man sier det til tror man er ute etter ett eller annet …
En verden hvor man kan føle att man blir sett , og ikke sett ned på…

En verden der penger betyr ingenting og status blir målt i omsorg..

Ønsker alle mennesker , enslig , alene , samboere , gamle , unge ,fattige ,rike en fredelig juletid..

Og trenger DU en å prate med , så er det alltid noen i andre enden som vil lytte ….

Og har du ingen så er innboksen min åpen …….

Fredelig juletid
Vennligst hilsen
Svein jr slåtsveen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg